BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni müzebilim bağlamında müze eğitimine çağdaş yaklaşımlar ve müze eğitimcisi

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 2, 203 - 226, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001371

Öz

21. yüzyılın yeni müzecilik anlayışı, ilerlemeci yaklaşım ve
demokratik müze kavramlarını gündeme getirmektedir. Dolayısıyla
toplumsal işlevleri diğer işlevlerinin bir adım önüne geçen çağdaş
müzeler çeşitlenen rolleriyle sosyal içeren, demokratik, katılımcı,
eşitlikçi ve cesur gibi kavramlarla adlandırılmakta ve Uluslararası
Müzeler Konseyi’nin (ICOM) Etik Kodlarında yeni sıfatlarıyla yer
almaktadır. Bu bağlamda çağdaş müzecilik ya da yeni müze bilim
kavramlarına profesyonel çerçevede yaklaşmak, bu kavramları teorik
ve uygulamalı olarak izlemek ve müze çalışanlarını bu kavramları
karşılayacak yeterlikte hazırlamak önem kazanmaktadır. Bu çalışmada
müzelerin toplumsal işlevlerine bağlı olarak gündeme gelen "eğitim"
işlevine yönelik çağdaş uygulamaları belirlemek ve müze
eğitimcilerinin çeşitlenen görev ve sorumluluklarını örneklerle
tartışmak amaçlanmaktadır.

Contemporary Approaches and Museum Educator within the Context of New Museology

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 2, 203 - 226, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001371

Öz

New museological approach of 21st century has brought forward the concept of democratic museum with a progressive perspective and it has also added the functions of new museums into literature within the Code of Ethics of International Council of Museums (ICOM). Social functions of museums have stepped forward and have been renewed with the concepts such as social inclusion, democratization, participation, egalitarian museum and brave museum. Based on the social functions of museums, in order to form and improve the contemporary understanding, the preparation of museum staff as professionals in the new age is significant throught the new approaches in museum education. This study stressess the methods of contemporary museum education and disscusses the changing roles of museum educators

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52BS25GG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ceren Karadeniz Bu kişi benim

Ayşe Okvuran Bu kişi benim

Müge Artar Bu kişi benim

Ayşe Çakır İlhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 48 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karadeniz, C., Okvuran, A., Artar, M., Çakır İlhan, A. (2015). Contemporary Approaches and Museum Educator within the Context of New Museology. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(2), 203-226. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001371
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.