BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Öğrencilerin Atasözü ve Deyim Kazanımlarına Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 125 - 144, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001320

Öz

Türkçe ders ve çalışma kitaplarında kullanılan atasözü ve deyim sözvarlığı öğelerinin öğrencilere kazandırılabilme oranını ve bu öğretim sürecinde ders ve çalışma kitaplarının etkisini belirleyebilmek amacıyla yapılan araştırmanın problem tümcesi; “Türkçe ders ve çalışma kitapları öğrencilerin atasözü ve deyim sözvarlıklarının gelişiminde olumlu bir etkiye sahip midir?” olarak belirlenmiştir. Araştırmada nicel çözümleme yollarına başvurulmuştur. Araştırmanın çözümlenmesi sürecinde öntest- sontest kontrol gruplu seçkisiz desen kullanılmıştır. Ön-test ve son-test bulguları SPSS programında tekrarlı ölçümler yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuçlar değerlendirildiğinde; gruplar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur; deney grubundaki öğrencilerin kontrol grubundaki öğrencilere oranla daha başarılı oldukları gözlenmiştir

The Influence of 8 TH Grade Turkish Text Books and Workbooks on the Acquisition of Proverbs and Idioms

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 125 - 144, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001320

Öz

The main objective of this study is to increase the acquisition rate of the vocabulary used in the Turkish cours and work books for the students, and in this context, be able to define the roles of Turkish course and work books. That no any study seems to be done in this field may make this research more important. The quantitave analysis methods are used to achieve the objective of this research. The pretest-posttest design with control group is implemented during the analysing process. The study group is composed of the 8th grade students of two different elementary schools. In the analysis implemented it is observed that the average post and pretest scores of the experimental group are higher than those of control group (p<.05)

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA69PG64VT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esra Lüle Mert Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mert, E. L. (2014). The Influence of 8 TH Grade Turkish Text Books and Workbooks on the Acquisition of Proverbs and Idioms. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 125-144. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001320

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License