BibTex RIS Kaynak Göster

4+4+4 Yapılanması Kapsamında Hazırlanan Uyum ve Hazırlık Çalışmaları Kitaplarının Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 327 - 350, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001329

Öz

Bu araştırmanın amacı, 4+4+4 yapılanması doğrultusunda
hazırlanan İlkokul Birinci Sınıf Uyum ve Hazırlık Çalışmaları
Öğretmen ve Öğrenci Kitaplarının çeşitli ölçütlere göre
değerlendirilmesidir. Doküman incelemesi tekniğinin kullanıldığı
araştırmada farklı uzmanlık alanlarından 19 kişilik bir grup
oluşturularak uzmanların kitaplara ilişkin değerlendirmeleri alınmıştır.
Değerlendirmeler sonucunda, etkinliklerin ve kullanılan görsellerin
büyük bölümünün hedef grubun gelişim düzeyine uygun olmadığı,
olumsuz örtük mesajlar içerdiği, etkinlik içeriklerinde bilimsel
hataların yer aldığı, etkinliklerde ve yönergelerde birçok dil ve anlatım
hatalarının yer aldığı belirtilmiştir. Çok kısa bir sürede hazırlanan bu
kitaplar, kitap tasarım ilkeleri dikkate alınarak Talim Terbiye Kurulu
tarafından yeniden hazırlanmalıdır.

Evaluation of Adaptation and Orientation Books Prepared in Accordance with 4+4+4 Regulation

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 327 - 350, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001329

Öz

Purpose of this study was to evaluate adaptation and orientation books prepared in accordance with 4+4+4 regulation by basing on some criteria. In the study, experts’ opinions from different areas were taken by composing a group of 19 people and the data were analyzed by document analysis. According to the results, it was concluded that most of the activities and visuals in the books were not appropriate for the target group’s development level and included negative hidden messages; in the content there were scientific errors; in activities and instructions there were many language and expression problems. In conclusion, it can be recommended Turkish Education Board to take these problems into consideration and rewrite the books according to book design principles

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82HF42PV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

F.dilek Gözütok Bu kişi benim

Özgür Ulubey Bu kişi benim

Ayşe Gülsüm Akçatepe Bu kişi benim

Ece Koçer Bu kişi benim

M. Emir Rüzgâr Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gözütok, F., Ulubey, Ö., Akçatepe, A. G., Koçer, E., vd. (2014). Evaluation of Adaptation and Orientation Books Prepared in Accordance with 4+4+4 Regulation. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 327-350. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001329
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.