Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin aktif
öğrenmeyi nasıl algıladıklarına ilişkin düşüncelerini incelemektir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırma 2010-2011eğitim-öğretim yılında Bursa ve
Mardin illerinde yürütülmüş olup, Bursa ili merkezinde 55, Mardin ili
merkezinde 50 ve Mardin ili Nusaybin ilçesinde 50 sınıf öğretmeni
olmak üzere toplam 155 sınıf öğretmeni araştırmanın örneklemini
oluşturmuştur. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış açık uçlu
sorulardan oluşan görüşme formu ile elde edilmiştir. Öğretmenlerin
yazılı olarak görüş bildirdikleri bu formla ilgili uzman görüşleri
alınmış ve gerekli düzenlemeler yapılmıştır. Öğretmenlerin yazılı
görüşlerinden elde edilen nitel veriler betimsel analiz yoluyla
çözümlenmiştir. Verilerin analiz sürecinde kodlar oluşturulmuş ve bu
kodlara dayalı temalar elde edilmiştir. Nitel analiz yoluyla elde edilen
verilerin frekans ve yüzdeleri bulunmuştur. Araştırmanın
bulgularındaki kod ve temalar belirlenmiş, bu temalara uygun
öğretmen görüşleri yorumlanmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin aktif
öğrenmeyi bilgi düzeyinde algıladıkları, uygulama yönlerinin zayıf
olduğu ortaya çıkmıştır.
The purpose of this study was to examine the class teachers’ views about how they perceive active learning. Research was conducted in Bursa and Mardin in 2010-2011 Academic year.155 classroom teachers including 55 teachers from the centre of Bursa, 50 teachers from the centre of Mardin and 50 teachers from Nusaybin that is the county of Mardin, set the research sampling. The research data was obtained with an interview form which consists of semi-structured open-ended questions. Expert opinions have been obtained and the necessary arragements have been made about the form on which teachers give opinion in writing. The qualitative data obtained from the written teacher views about this form was resolved by means of descriptive analysis. Codes were created in the process of data analysis and themes were obtained based on these codes. Frequencies and percentages of the data obtained through qualitative analysis were found. Codes and themes were given in research findings and appropriate teacher views to these themes have been used to support the findings. Consequently, it revealed that teachers perceived active learning in the knowledge level and they were deficient in practice
Learning active learning teacher of primary school perception
Diğer ID | JA78NN47SH |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.