BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenme stillerine dayalı öğretimin akademik başarı, kalıcılık ve İngilizce dersine yönelik tutumlara etkileri

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 133 - 158, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001298

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğrenme stillerine dayalı öğretimin
ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik
başarıları, derse yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı
üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Araştırma 2011–2012 eğitimöğretim
yılında Niğde ilinde bir ilköğretim okulunda
gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya, bu okulun iki sınıfından toplam 64
yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu çalışmada, öntest-sontest kontrol
gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Gruplar
arasındaki anlamlılığı test etmek için bağımsız gruplar t testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrenme stillerine dayalı
olarak yapılan öğretimin öğrencilerin akademik başarıları, derse
yönelik tutumları ve öğrenilenlerin kalıcılığı üzerinde olumlu
gelişmeler sağladığı belirlenmiştir.

Effects of Learning Styles Based Instruction on Academic Achievement, Retention Level and Attitudes towards English Course

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 133 - 158, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001298

Öz

The purpose of the study was to investigate the effects of learning styles based instruction on students’ academic achievement, attitudes towards course and the retention levels of their achieved knowledge in the 7thgrade elementary English course. The research was carried out in 2011–2012 education-instruction year in an elementary school in Niğde province. Totally 64 students in two different classes in the 7th grade of this school participated in the study. The pre/post-test control group quasi-experiment research model was used in this study. In order to test the significance between the groups, the independent samples t test was used in the study. The results of the research showed a significant difference amongst academic achievement, attitudes towards course and retention levels of the achieved knowledge in favour of the experimental group

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76GG28HE
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökhan Baş Bu kişi benim

Ömer Beyhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baş, G., & Beyhan, Ö. (2013). Effects of Learning Styles Based Instruction on Academic Achievement, Retention Level and Attitudes towards English Course. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 133-158. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001298

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License