Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationships between Geometry Achievement, Geometry Self-efficacy, Parents’ Education Level and Gender

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 249 - 262, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001304

Öz

The purpose of this study was to examine the relationships between geometry achievement, geometry self-efficacy, parents’ education level and gender. In this study, geometry selfefficacy scale which was developed by Günhan and Başer (2007) and geometry achievement test were used. The geometry achievement test was developed by the authors using the test items in the literature. Sample of the research consisted of 334 (176 girls-158 boys) 8thgrade students. Results of regression analyses indicated that father’s education level and geometry self-efficacy were statistically significant predictors ofgeometry achievement. Effects of mother’s or father’s education level on geometry self-efficacy beliefs may not be significant in practice. In addition, the results indicated that gender was not related to geometry self-efficacy and geometry achievement. Findings support the importance of students’ self-efficacy and parents’ education level on their academic achievement

Geometri başarısı, geometri öz-yeterliği, ebeveyn eğitim durumu ve cinsiyet arasındaki ilişkiler

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 249 - 262, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001304

Öz

Bu çalışmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin geometri özyeterlikleri
ve geometri başarıları, cinsiyet ve anne-baba eğitim
durumu arasındaki ilişkileri incelemektir. Çalışmada, Günhan ve
Başer (2007) tarafından geliştirilen geometriye yönelik öz-yeterlik
ölçeği ve literatürde yer alan geometri başarısını ölçen maddeler
seçilerek oluşturulan geometri başarı testi kullanılmıştır. Araştırma
Bolu il merkezinde rasgele seçilmiş 14 okulda okuyan 334 (176 kız158
erkek) ilköğretim 8.sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.
Regresyon analizleri sonucunda, araştırmada elde edilen bulgular,
babanın öğretim durumunun ve geometri öz-yeterliğinin geometri
başarısının istatistiksel olarak anlamlı pozitif bir yordayıcısı olduğunu
göstermektedir. Anne veya babanın eğitim durumunun öz-yeterlik
üzerinde istatistiksel olarak etkisi olsa da pratikte anlamlı
olmayabileceği bulunmuştur. Ayrıca, sonuçlar cinsiyetin geometri özyeterliği
ve geometri başarısı ile ilişkili olmadığını göstermiştir.
Sonuçlar, öğrencilerin öz-yeterliğinin ve ebeveynlerinin eğitim
durumunun akademik başarıları üzerindeki etkisinin önemini
desteklemektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Diğer ID JA66EG35FS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Eda Özkan Bu kişi benim

Selda Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan, E., & Yıldırım, S. (2013). Geometri başarısı, geometri öz-yeterliği, ebeveyn eğitim durumu ve cinsiyet arasındaki ilişkiler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 249-262. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001304
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.