BibTex RIS Kaynak Göster

Alman Dili Eğitimi Öğretmen Adaylarının ERASMUS Programı Kapsamında Dilsel ve Kültürel Deneyimleri

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 1, 23 - 48, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001272

Öz

Bu araştırmanın amacı, ERASMUS öğrenci değişim
programı çerçevesinde Alman üniversitelerinde öğrenim görmüş olan
Alman Dili Eğitimi öğretmen adaylarının dilsel ve kültürel
bağlamdaki deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırmanın
katılımcılarını Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Alman Dili
Eğitimi Anabilim Dalında 2005-2010 yılları arasında öğrenim gören
veya mezun olan ve ERASMUS program kapsamında yurtdışına giden
yedi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcıların araştırma
kapsamındaki görüşlerini belirlemek amacıyla açık uçlu sorulardan
oluşan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler
betimsel analiz tekniğinden yararlanılarak incelenmiştir. Nitel
araştırma yöntemleri temelinde elde edilen bulguların sunumunda,
katılımcıların cevaplarından doğrudan alıntılara yer verilmiştir.
Sonuçlar göstermektedir ki, yaşayarak edinilen kültürel deneyimler,
katılımcıların bakış açılarını geliştirmeye, düşünmeye ve sorgulamaya
neden olmuştur. Öğretmen adaylarının ERASMUS programı ile
Almanca dil geliştirme konusundaki kazanımları; pratik yapmak,
gündelik hayatta ve meslek alanında kullanılan dili anlamak ve güncel
konularda dil sıkıntısı çekmeden konuşabilmek olarak tespit
edilmiştir.

Language and Cultural Experiences of German Language Pre-service Teachers within ERASMUS Programme

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 1, 23 - 48, 01.05.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001272

Öz

The purpose of this research is to put forward the experiences of teacher candidates from the Department of German Language Teaching who studied in German universities within the framework of ERASMUS Student Exchange program in the language and cultural context. A questionnaire was used in order to determine the views of the participants during the research. The data were acquired via descriptive analyses techniques. While presenting the findings based on qualitative research methods, direct quotations from the participants’ statements were provided. As seen from the themes obtained from the ERASMUS participants, who went to Germany, cultural practices learned through experience led the participants to develop their perspectives, to think and to question. The participants’ acquirements of German language development via ERASMUS programme are as follows: to practice, to comprehend the daily and vocational languages, overcoming the barriers without having difficulty in daily subjects and speaking spontaneously

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA35GK92PM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mukadder Seyhan Yücel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Seyhan Yücel, M. (2013). Language and Cultural Experiences of German Language Pre-service Teachers within ERASMUS Programme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(1), 23-48. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001272

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License