The aim of this study was to examine the views of the elementary school teachers on the effects of Sound Based Sentence Method-SBSM (phonics method) in teaching reading and writing and their practices while using it. Thirteen teachers of first, second, third grade classes of a private elementary school participated in this study. The data of the qualitative study were collected via semistructured interviews. The data were analyzed by using content analysis. The most of the teachers in the study stated that SBSM accelerated reading acquisition; it took a long time that students read words automatically but they read fluently by practicing; reading not fluently slowed down reading comprehension but students comprehended what they read after they acquired fluency
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli
Cümle Yönteminin-STCY (fonik) kullanımının etkilerine ve yöntemi
kullanım uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmaya
özel bir ilköğretim okulunun onüç birinci, ikinci ve üçüncü sınıf
öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın verileri niteliksel araştırma veri
toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır.
Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada
öğretmenlerin çoğu STCY’nin öğrencilerin okuma öğrenimini
hızlandırdığını; sözcükleri otomatik okumanın zaman aldığını ancak
okuma deneyimiyle öğrencilerin akıcı okuduklarını; akıcı
okumamanın okuduğunu anlamayı yavaşlattığını ancak öğrencilerin
akıcılığı kazandıktan sonra okuduklarını anladığını ifade etmiştir.
Ses temelli cümle yöntemi ilk okumayazma öğretimi okuma-yazma öğretim uygulamaları
Diğer ID | JA69HF65FG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.