BibTex RIS Kaynak Göster

The views of teachers on the effects of sound based sentence method and their instructional practices

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 1, 1 - 22, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001234

Öz

The aim of this study was to examine the views of the elementary school teachers on the effects of Sound Based Sentence Method-SBSM (phonics method) in teaching reading and writing and their practices while using it. Thirteen teachers of first, second, third grade classes of a private elementary school participated in this study. The data of the qualitative study were collected via semistructured interviews. The data were analyzed by using content analysis. The most of the teachers in the study stated that SBSM accelerated reading acquisition; it took a long time that students read words automatically but they read fluently by practicing; reading not fluently slowed down reading comprehension but students comprehended what they read after they acquired fluency

Öğretmenlerin Ses Temelli Cümle Yönteminin Etkilerine ve Öğretim Uygulamalarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2012, Cilt: 45 Sayı: 1, 1 - 22, 01.05.2012
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001234

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin Ses Temelli
Cümle Yönteminin-STCY (fonik) kullanımının etkilerine ve yöntemi
kullanım uygulamalarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmaya
özel bir ilköğretim okulunun onüç birinci, ikinci ve üçüncü sınıf
öğretmeni katılmıştır. Çalışmanın verileri niteliksel araştırma veri
toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır.
Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmada
öğretmenlerin çoğu STCY’nin öğrencilerin okuma öğrenimini
hızlandırdığını; sözcükleri otomatik okumanın zaman aldığını ancak
okuma deneyimiyle öğrencilerin akıcı okuduklarını; akıcı
okumamanın okuduğunu anlamayı yavaşlattığını ancak öğrencilerin
akıcılığı kazandıktan sonra okuduklarını anladığını ifade etmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA69HF65FG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Berrin Baydık Bu kişi benim

Zeynep Bahap Kudret Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Baydık, B., & Bahap Kudret, Z. (2012). The views of teachers on the effects of sound based sentence method and their instructional practices. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 45(1), 1-22. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001234
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.