Bu çalışmanın amacı, web tabanlı gerçekleştirilen Probleme Dayalı Öğrenme süreci sonunda öğrenci tutumlarını belirlemektir. Araştırmada tek grup sontest deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2007-2008 öğretim yılı bahar yarıyılında, Yüzüncü Yıl
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nde öğrenim gören 30 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Çalışma grubu öğrencilerine 7 hafta boyunca Web Tabanlı Probleme Dayalı Öğrenme yaklaşımı ile ders işlenmiştir. Deneysel işlem sonunda Web Tabanlı Probleme Dayalı Öğrenme Tutum Ölçeği uygulanarak gerekli veriler
elde edilmiştir. Öğrencilerin Web Tabanlı Probleme Dayalı Öğrenme
sürecine ilişkin genel tutumları olumlu yönde yüksek çıkmıştır.
Students who are in the center of educational activities engage in a series of educational activity in educational organizations in order to carry out their learning experiences. During these activities, students have certain rights and responsibilities and a genuine position in the society. Therefore, it’s important to have information about these responsibilities and rights for educators and students to be able to use these rights and obey the rules. In this paper, it is aimed at examining various aspects of legislation related to students in Elementary and Secondary Schools in Turkey. Within this frame first, the Constitution and the Ministry of National Education Legislation constitutes the main reference guides of this study. Within the purpose of this study, The Constitution, laws, international conventions and basically laws and regulations of Ministry of National Education were analyzed. As a result of this analysis, the most important deficiency is that the legislation related to student is very scattered. Although, it’s possible to reach the rights and responsibilities of students among these laws and regulations, it will be better to gather their rights and responsibilities systematically
Diğer ID | JA23YM49NJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 45 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.