BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Dili ve Dansa İlişkin Özyeterlik Değerlendirme Formu Geliştirme Çalışması

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 2, 75 - 88, 01.10.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001203

Öz

Bu araştırmanın amacı beden dili ve dansa ilişkin geçerli ve güvenilir bir özyeterlik değerlendirme formu geliştirmektir. Araştırma çeşitli üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dalında eğitim gören “Oyun, Dans ve Müzik” dersini almış 189 kişi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: 51 maddeden oluşan öndeneme formu, madde-test korelasyon değeri 0.40’dan düşük olan maddelerin çıkarılmasıyla son şeklini almıştır. Maddeleri tek faktörde toplanan 34 maddelik son formun Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.95 olarak bulunmuştur. Müzik derslerinin müzik ve hareketin birbirinden ayrılmaması gereken bir bütün olduğu anlayışıyla, nitelikli olarak ele alınabilmesi öğretmenin kendini beden dili ve dansa ilişkin olarak yeterli hissetmesi ile ilgilidir. Geçerli ve güvenilir özyeterlik ölçeğinin geliştirilmesi, müzik öğretmeni adaylarının bu alandaki yeterliklerinin saptanarak, eksikliklerinin giderilmesini sağlayacaktır

Development of a Questionnaire for the Evaluation of Self-Efficacy related to Body Language and Dance

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 2, 75 - 88, 01.10.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001203

Öz

The purpose of this study is to develop a valid and reliable questionnaire for the evaluation of self-efficacy related to body language and dance. The pre-test questionnaire comprising 51 items has been revised and the items with item-test correlation value lower than 0.40 have been eliminated to give the questionnaire its final form. The Cronbach Alpha reliability coefficient of the final questionnaire comprising 34 items, of which the items have been gathered into a single factor has been computed as 0.95. A highquality administration of music lessons with an understanding that music and movement constitute an entity that should not be divided depends on the teacher's self-efficacy related to body language and dance. The development of a valid and reliable self-efficacy scale will allow the determination of the self-efficacy of prospective music teachers in this area and help overcome their deficiencies

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66HN37RG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Banu Özevin Tokinan Bu kişi benim

Sermin Bilen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özevin Tokinan, B., & Bilen, S. (2010). Development of a Questionnaire for the Evaluation of Self-Efficacy related to Body Language and Dance. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 43(2), 75-88. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001203
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.