BibTex RIS Kaynak Göster

Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Algılanan Sosyalleşme Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 1, 17 - 40, 01.05.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001189

Öz

Bu araştırmanın amacı Kreijns, Kirschner, Jochems ve
Buuren (2007) tarafından bilgisayar destekli ortaklaşa öğrenme
ortamlarına yönelik olarak geliştirilen Algılanan Sosyalleşme
Ölçeği’nin Türkçeye ve çevrimiçi öğrenme ortamlarına yönelik
uyarlamasını gerçekleştirmektir. Çevrimiçi Öğrenme Ortamında
Algılanan Sosyalleşme Ölçeği tek faktör altında toplanmış beşli Likert
tipinde 10 önermeden oluşmaktadır. Uyarlama sürecinde ölçek
Türkçeye çevrilmiş ardından dil ve eğitim teknolojisi alanında uzman
yedi öğretim üyesinin değerlendirmeleri alınmıştır. Dilsel eşdeğerlik
çalışmaları Başkent Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde (BÖTE) öğrenim
görmekte olan 31 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Yapı
geçerliği çalışmaları Ankara, Hacettepe ve Başkent Üniversitesi
BÖTE bölümlerinde öğrenim görmekte olan ve çevrimiçi öğrenme
deneyimine sahip 94 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Açımlayıcı ve
doğrulayıcı faktör analizleri sonucunda Türkçe ölçeğin özgün
formundaki yapısını koruduğu görülmüştür. Türkçe forma ilişkin
Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı .82 olarak belirlenmiştir.

The Validity and Reliability Study of the Scale of the Perceived Sociability of Online Learning Environments

Yıl 2010, Cilt: 43 Sayı: 1, 17 - 40, 01.05.2010
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001189

Öz

The aim of this study is to adapt The Perceived Sociability Scale of Computer-Supported Collaborative Learning Environments developed by Kreijns, Kirschner, Jochems and Buuren (2007) to online learning environments in Turkey. The original scale is in English and includes 10 items. Firstly, the original scale was translated into Turkish, and experts’ critics were obtained. Afterwards, both the English and Turkish forms were administered to students (n=31) of Başkent Universty Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) Department in a one-week interval in order to determine the equivalency of these two forms. The construct validity studies were carried out on 94 CEIT students attending to Ankara, Hacettepe and Başkent Universities. Results showed that the Turkish version has one factor and consisted of 10 items like the original scale. The Cronbach Alpha internal consistency coefficient was also obtained as .82

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84TY68RK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Salih Bardakçı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 43 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bardakçı, S. (2010). The Validity and Reliability Study of the Scale of the Perceived Sociability of Online Learning Environments. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 43(1), 17-40. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001189

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License