Bu araştırma “öğretim teknolojileri” alanında son üç yılda Türkiye’de yapılan çalışmalara ilişkin bir içerik analizi gerçekleştirmek amacıyla yapılmıştır. Bu nedenle öğretim
teknolojileri alanı ile ilgili olası en fazla yayının yapıldığı düşüncesinden yola çıkarak, beş derginin son üç yılındaki tüm makaleler, belirlenen ölçütler kapsamında taranmıştır. Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi, TOJET ve TOJDE dergilerinin tarandığı bu araştırmada Türk yazarlar tarafından, Türkiye’de yapılan araştırmalar seçilmiş ve dokuz başlık altında
incelenmiştir. Konu, hedef kitle, kuramsal temel, örneklem seçme yöntemi, örneklem büyüklüğü, araştırma türü, araştırma yöntemi, veri toplama teknikleri ve referans sayıları açısından irdelenen çalışmalar, Türkiye’deki mevcut durumu ortaya çıkarmıştır.
The aim of this study was to analyze the articles of the last three years, which appeared in different journals, about “instructional technologies” in Turkey. Thus, five different journals were selected and their contents were analyzed according to specified criteria. Among the articles, published in the Journal of Ankara University Faculty of Educational Sciences, Journal of Hacettepe University Faculty of Education, Journal of Gazi University Faculty of Education, TOJET and TOJDE, the ones conducted in Turkey and having Turkish authors were selected. The selected articles are elicited according to nine criteria such as topic, target population, theoretical basis, sample selection method, sample size, research method, research type, data collection methods and number of references. The results provided us the general scope of researches about instructional technology in Turkey
Diğer ID | JA64TY94RP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.