Bu araştırmanın temel amacı, 1980–2000 yılları arasında Millî Eğitim Şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile bu sorunlara getirilen çözüm önerilerinin değerlendirilmesidir. Bu genel amaç çerçevesinde; Millî Eğitim Şûralarında ele alınan başlıca öğretmen
sorunları neler olmuş ve hangi sorunlar ne ölçüde şuralarda yer almıştır? Ayrıca bu Şûralarda ele alınan öğretmen sorunları Millî Eğitim Bakanlığının politika ve uygulamalarını ne ölçüde etkilemiştir? gibi sorular ‘tarama yöntemi’ kullanılarak cevaplandırılmaya
çalışılmıştır. Bu araştırmada, eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren öğretmenlerin görev ve sorumluluklarının yanında sorunlarının var olduğu kabul edilmiş ve öğretmen sorunları; öğretmenlerin sayısal durumu, öğretmenlerin yetiştirilmesi sorunu,
öğretmenlerin hukuki statüleri, öğretmenlerin ekonomik sorunları, öğretmenlerin örgütlenme sorunları ve öğretmenlerin mesleki yayın sorunları olmak üzere altı alt başlıkta ele alınmıştır. Yine bu çalışmada, bu öğretmen sorunlarının, Millî Eğitim Şûralarına ne kadar
yansıdığı, şurada ele alınan öğretmen sorunlarının ve bu sorunlara getirilen çözüm önerilerinin ve alınan kararların Millî Eğitim Bakanlığının politika ve uygulamalarını ne ölçüde etkilediği değerlendirilmiştir.
The main purpose of this research is the evaluation of the problems of the teachers that were discussed at the National Education Councils, between the years 1980 – 2000. From this perspective main problems of teachers that were taken up at the National Education Councils examined using “scanning model”. In this research, it has been accepted that alongside with their duty and responsibilities, teachers have problems while they perform their educational and teaching activities. The problems of teachers are gathered under six sub-headings which are the number of teachers, the problems of educating the teachers, the legal state of teachers, the economical problems of teachers, the problems being organized as teachers and the problems of publications. Again in this research, how much was these problems of teachers reflected at the National Education Councils, and, whether how much the requested solutions for these problems effected the policies and the implementations of the Ministry of National Education, are evaluated
Diğer ID | JA76TH43EB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.