BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Öğretmen Sorunları açısından Milli Eğitim Şuralarının Değerlendirilmesi (1980–2000)

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 199 - 238, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001183

Öz

Bu araştırmanın temel amacı, 1980–2000 yılları arasında Millî Eğitim Şûralarında ele alınan öğretmen sorunları ile bu sorunlara getirilen çözüm önerilerinin değerlendirilmesidir. Bu genel amaç çerçevesinde; Millî Eğitim Şûralarında ele alınan başlıca öğretmen
sorunları neler olmuş ve hangi sorunlar ne ölçüde şuralarda yer almıştır? Ayrıca bu Şûralarda ele alınan öğretmen sorunları Millî Eğitim Bakanlığının politika ve uygulamalarını ne ölçüde etkilemiştir? gibi sorular ‘tarama yöntemi’ kullanılarak cevaplandırılmaya
çalışılmıştır. Bu araştırmada, eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren öğretmenlerin görev ve sorumluluklarının yanında sorunlarının var olduğu kabul edilmiş ve öğretmen sorunları; öğretmenlerin sayısal durumu, öğretmenlerin yetiştirilmesi sorunu,
öğretmenlerin hukuki statüleri, öğretmenlerin ekonomik sorunları, öğretmenlerin örgütlenme sorunları ve öğretmenlerin mesleki yayın sorunları olmak üzere altı alt başlıkta ele alınmıştır. Yine bu çalışmada, bu öğretmen sorunlarının, Millî Eğitim Şûralarına ne kadar
yansıdığı, şurada ele alınan öğretmen sorunlarının ve bu sorunlara getirilen çözüm önerilerinin ve alınan kararların Millî Eğitim Bakanlığının politika ve uygulamalarını ne ölçüde etkilediği değerlendirilmiştir.

The Evaluation of National Education Councils from the point of view of Teachers’ Problems (1980–2000)

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 2, 199 - 238, 01.10.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001183

Öz

The main purpose of this research is the evaluation of the problems of the teachers that were discussed at the National Education Councils, between the years 1980 – 2000. From this perspective main problems of teachers that were taken up at the National Education Councils examined using “scanning model”. In this research, it has been accepted that alongside with their duty and responsibilities, teachers have problems while they perform their educational and teaching activities. The problems of teachers are gathered under six sub-headings which are the number of teachers, the problems of educating the teachers, the legal state of teachers, the economical problems of teachers, the problems being organized as teachers and the problems of publications. Again in this research, how much was these problems of teachers reflected at the National Education Councils, and, whether how much the requested solutions for these problems effected the policies and the implementations of the Ministry of National Education, are evaluated

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA76TH43EB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Rafet Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydın, R. (2009). The Evaluation of National Education Councils from the point of view of Teachers’ Problems (1980–2000). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(2), 199-238. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001183

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License