“Web Macerası”, in which various Internet and Web technologies were employed, was designed as a dynamic system in order to integrate educational technology into teaching-learning process, and the usability of this system was evaluated in this study. The pretests and the posttests were developed and the scenarios were written for performing heuristic walkthrough evaluation. The usability evaluations were carried out by help of 5 students and 5 academicians who were volunteers and experts in their field. The usability tests results revealed that both two groups have finished the process with success of 75%. It was determined that informing the users on theoretical basis of “Web Macerası” approach, using different concepts for some processes and providing extra links relating to some procedures would help for increasing the systems’ usability
Farklı İnternet ve Web teknolojilerinin kullanıldığı dinamik
bir sistem olan “Web Macerası”, eğitim-öğretim sürecinin öğretim
teknolojileri ile bütünleştirilmesi amacıyla tasarlanmış ve bu
çalışmada bu sistemin kullanışlılık değerlendirmeleri yapılmıştır.
Senaryo-tabanlı buluşsal yöntem kullanılarak gerçekleştirilen
kullanışlılık değerlendirmeleri için ön-test ve son-testler geliştirilmiş
ve senaryolar yazılmıştır. Kullanışlılık değerlendirme çalışmaları, bu
çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 5 öğrenci ve alanında
uzman 5 öğretim elemanı ile yürütülmüştür. Gerçekleştirilen
kullanışlılık testleri, her iki grubunda işlemleri yaklaşık %75 başarıyla
tamamladığını göstermiştir. Bazı işlemlere ait bağların birden fazla
noktadan erişilebilir olması, bazı işlemler için farklı kavramlar
kullanılması ve kullanıcıların Web macerası yaklaşımına ilişkin
kuramsal olarak bilgilendirilmesinin, sistemin daha kullanışlı hale
gelmesi açısından önemli ölçüde yardımcı olacağı belirlenmiştir.
Diğer ID | JA23AC66SU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.