Bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin ders çalışma
becerilerinin ana-babalar, öğretmenler ve öğrenciler tarafından
değerlendirilmesini sağlamak amacıyla Ders Çalışma Becerilerini
Değerlendirme Ölçeği/Ana-Baba Formu (DÇBDÖ/ABF), Ders
Çalışma Becerilerini Değerlendirme Ölçeği/Öğretmen Formu
(DÇBDÖ/ÖF) ve Ders Çalışma Becerilerini Değerlendirme
Ölçeği/Öğrenci Formu (DÇBDÖ/ÖĞRF) geliştirilmiş ve bu araçların
psikometrik özellikleriyle ilgili sonuçlar özetlenmiştir. Üç ölçeğin
yapı geçerliğini belirlemek amacıyla Temel Bileşenler Analizi
uygulanmıştır. Ayrıca, her bir ölçek için madde-toplam korelasyonları
ve alt ve üst % 27’lik gruplarda ilişkisiz ölçümler için t testi
uygulanmıştır. DÇBDÖ ana-baba, öğretmen ve öğrenci formlarının
hem alt ölçekleri hem de ölçeklerin tümü için Cronbach Alpha ve testyeniden
test teknikleri yoluyla güvenirlikleri incelenmiştir. Tüm bu
analizler DÇBDÖ’nin üç formunun da ilköğretim öğrencilerinin ders
çalışma becerileri değerlendirme çalışmalarında kullanılabilmesi için
yeterli psikometrik özelliklere sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca,
ölçme araçları arası ikili korelasyonlar hesaplanmış ve üç bilgi
kaynağının değerlendirmeleri arasında tutarlılık olduğu belirlenmiştir.
Ders çalışma becerileri ilköğretim öğrencileri ana-baba öğretmen ölçek
This study aimed at developing the parent, teacher and student versions of The Study Skills Scale in order to assess the study skills of elementary school students. The construct validity of the three scales was tested by Principal Components Analysis. Item total correlations were also conducted, together with independent samples t-test in order to determine the meaningful difference between the top and the bottom %27 groups. The reliabilities of the scales and their subscales were analyzed using Cronbach Alpha, split half and test – retest reliability estimates. The results taken together showed that all three scales had good psychometric properties and thus could be used to assess the study skills of elementary school students. A further analysis using the Pearson correlations showed consistencies among the three scales
Study skills elementary school students parent teacher scale
Diğer ID | JA47MH63BM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.