BibTex RIS Kaynak Göster

İlkokuma-Yazma Öğretiminde Kuluçka Dönemi

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 1, 75 - 80, 01.05.2003
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000073

Öz

EMERGENT LITERACY PERIOD IN EARLY READING AND WRITING

Yıl 2003, Cilt: 36 Sayı: 1, 75 - 80, 01.05.2003
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000073

Öz

Concerning the reading-writing education, it is observed that children who have gained reading-writing experience in an environment of substantial reading and writing materials in the preschool period, who are from families with a reading-writing tradition, who listen to stories and fairy tales in the family environment, who use illustrated painting books and who perform pretend reading activities with the help of predictable illustrated books are more successful. This period, which can be conceptualized as "kuluçka dönemi (emergent literacy)" in the Turkish reading-writing education, is beginning to take the place of the "reading readiness" period

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38RR84HM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Süleyman Çelenk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelenk, S. (2003). EMERGENT LITERACY PERIOD IN EARLY READING AND WRITING. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 36(1), 75-80. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000073
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.