Dünyadaki hemen hemen bütün eğitim sistemleri, teorik bilgiyi öğrenciye gerçek hayatla ilişkisini göz ardı ederek kazandırmaya çalışmalarının bir sonucu olarak transfer edilemeyen, dolayısıyla kullanılamayan bilgi sorunuyla karşı karşıyadır. Seksenli yılların başında ortaya çıkan yapıcı eğitim anlayışı bu soruna yönelik olarak, öğretimin öğrencilerin yaşantılarıyla ilişkili bağlamlarda gerçekleş tirilmesi gereği üzerinde önemle durmaktadır. Bu yazıda, mesleki eğitimde teorik bilginin öğretimi sorununu yapıcı anlayışın görüşlerini de kapsayan bir yaklaşımla ele alan ve mesleki- akademik eğitimi bütünleştirmeyi amaçlayan program anlayışı üzerinde durulmakta, ayrıca böyle bir program içeriğinin oluşturulmasına ilişkin bir örnek sunulmaktadır
The question of inert knowledge arising from the lack of correlating knowledge with practice is a common problem for almost all of the systems of education. One of the points which constructive approach emphasis especially after the years 80’ in relation to the transferability of knowledge is to facilitate the realization of instruction within the context experienced by students themselves. The first question of which this paper handles is to describe what can a programme aiming at integrating vocational and academic knowledge be with respect to the constructive approach. Then, the way in which such a programme can be developped is illustrated by giving a sample case
Diğer ID | JA79DN57MZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 36 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.