BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ BAŞARISINDA ETKİLİ OKUL DEĞİŞKENLERİ VE EĞİTİMDE VERİMLİLİK

Yıl 2002, Cilt: 35 Sayı: 1, 39 - 54, 01.05.2002
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000065

Öz

Üretim fonksiyonları, belli bir çıktının üretimine tek tek girdilerin katkısını ölçmede kullanılan ekonomik bir araçtır. Kavram, bu anlamda e itime de uygulanabilir. Ekonomistler ve di er ara tırmacılar, e itimsel girdilerin çıktılarla ili kilerini ortaya koyan üretim fonksiyonlarını tahmin etmek üzere dikkate de er düzeyde çaba harcamaktadırlar. Bununla birlikte, bir çok ara tırma, ö retmen ücretleri ya da ö retmen-ö renci oranı gibi girdiler ile okul çıktıları arasında güçlü ve tutarlı ili kileri göstermede ba arılı olamamı tır. Ö rencilerin sosyo-ekonomik geçmi i kontrol edildi inde dahi, özellikle ö renci ba ına harcama ile ba arı arasında do rudan bir ili ki kurmak güç gözükmektedir. Buna kar ın ara tırmacılar, alma ık (alternatif) ara tırma stratejilerini geli tirmek üzere çalı malarını sürdürmektedirler

Yıl 2002, Cilt: 35 Sayı: 1, 39 - 54, 01.05.2002
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000065

Öz

Production functions are an economic tool used to measure the contribution of individual inputs to the output some product. This concept can be applied to education as well. Economists and other researchers have spent considerable effort trying to estimate production functions which relate students learning to costly educational inputs. Many of the studies have failed to show strong, consistent relationships between school outputs and inputs such as teachers salaries or the teacher/student ratio. It has been especially difficult to demostrate a direct connection between achievement and amount of money spent per pupil, when students’ socioeconomic bacground statistically controlled. However, analysts have also began to explore alternative research strategies

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA72FD54VU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kurul Tural Necla Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 35 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tural Necla, K. (2002). ÖĞRENCİ BAŞARISINDA ETKİLİ OKUL DEĞİŞKENLERİ VE EĞİTİMDE VERİMLİLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 35(1), 39-54. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000065
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.