BibTex RIS Kaynak Göster

DİNAMİK GEOMETRİ YAZILIMI CABRİ’NİN İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GEOMETRİK YER PROBLEMLERİNDEKİ BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 1 - 32, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001135

Öz

Geometrik yer problemleri, yapıları gereği soyut düşünme becerisi gerektirirler. Bu problemlerin, kağıt, kalem, cetvel gibi araçlarla somutlaştırılmaya ve çözülmeye çalışıldığı geleneksel ortamlarda bu güçlüğü ortadan kaldırmak oldukça zordur. Geleneksel ortamlarda geometrik yer problemlerinin çalışılması için gerekli olan görsellik sağlanamadığından, alternatif öğrenme ortamlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu anlamda Dinamik Geometri Yazılımlarının (DGY) sahip oldukları farklı özellikler öğretmene ve öğrenciye ortamları çıkarmaktadır. Bu çalışma ile, DGY-Cabri‟nin geometrik yer konusunda öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında, ilköğretim matematik öğretmenliği örgün eğitim öğrencileri kontrol grubu, ikinci öğretim öğrencileri ise deney grubu olarak alınıp yarı deneysel bir çalışma yapılmıştır. Geometrik yer konusu için geliştirilen etkinlikler 4 hafta boyunca deney grubuna bilgisayar donanımlı bir ortamda uygulanmış, kontrol grubu öğrencileri ise öğrenimlerine geleneksel ortamlarda devam etmişlerdir. Uygulamaların ardından gruplara 8 sorudan oluşan açık uçlu bir geometrik yer sınavı uygulanmıştır. Sınav sonucunda elde edilen bulgular, DGY-Cabri‟nin, öğrencilerin verilen ifadeye uygun şekil çizebilme becerileri üzerinde etkili olmadığını, öğrencilerin tahmin ve buna bağlı olarak matematiksel açıklama yapabilme becerilerini artırdığını ve genel anlamda ise DGY-Cabri‟nin öğrenci başarısını olumlu yönde etkilediğini göstermiştir

THE EFFECT OF DYNAMIC GEOMETRY SOFTWARE (CABRI) ON PRE-SERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS’ ACHIEVEMENT ABOUT

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 1 - 32, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001135

Öz

Solving locus problems requires abstract thinking. It is difficult to remove this difficulty in traditional learning environments in which locus problems are solved with paper, pencil and ruler. The lack of visualization in traditional environment to solve locus problems demands alternative learning environments. Dynamic geometry software (DGS) with various functions is opening new windows to students and teachers for exploring geometry. In this study it is aimed to investigate the effect of DGS-Cabri on the students‟ achievement of locus problems. Quasi experimental design was used by determining Karadeniz Technical University Faculty of Education primary mathematics teachers as control and second education (evening) primary mathematics students as experimental group. Locus problems were solved in computer based environment with experimental group and traditional learning environment with control group. At the end of the practice an open-ended test consists of 8 items was administered to the both groups. The findings of the test indicated that DGS can increase students‟ abilities to conjecture and mathematical explanation in locus problems. In the light of findings it is determined that DGSCabri have a positive effect on students achievement on locus problems in general meaning

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44VN92SK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bülent Güven Bu kişi benim

İlhan Karataş

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güven, B., & Karataş, İ. (2009). THE EFFECT OF DYNAMIC GEOMETRY SOFTWARE (CABRI) ON PRE-SERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS’ ACHIEVEMENT ABOUT. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 1-32. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001135
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.