BibTex RIS Kaynak Göster

PROJE TABANLI ÖĞRETĠM VE TÜRKÇE ÖĞRETĠMĠNDE KULLANIMI

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 87 - 104, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001139

Öz

Proje Tabanlı Öğretim, öğrencilerin etkinliğini esas alan, öğrencilerin tasarımına dayanan ve öğretimi projeler yoluyla gerçekleştirmeyi hedefleyen bir öğretim stratejisidir. XX. yüzyılın başlarında ortaya çıkan Proje Tabanlı Öğretim, Dewey ve Kilpatrick'in çalışmaları ve Piaget, Vygotsky ve Bruner’in görüşleri doğrultusunda belli bir öğretim stratejisi hâline gelmiştir. Proje Tabanlı Öğretim, öğrenme-öğretme sürecinde öğreneni; alıcı konumundan, inceleyen, araştıran ve elde ettiği bilgileri kullanarak sorun çözen, üretici bireyler haline getirmeyi hedeflemektedir. Proje Tabanlı Öğretimin uygulama basamakları; hedeflerin oluşturulması ve konunun belirlenmesi, takımların oluşturulması, bilgilerin toplanması ve örgütlenmesi, projenin sonuçlandırılması, projelerin değerlendirilmesi şeklindedir. Bu çalışmada alan yazını taraması yoluyla Proje Tabanlı Öğretimin kuramsal temelleri, uygulama basamakları, üstünlükleri, sınırlılıkları ve Türkçe öğretimindeki yeri ifade edilmeye çalışılmıştır

PROJECT-BASED TEACHING AND ITS USAGE IN TURKISH INSTRUCTION

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 87 - 104, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001139

Öz

Project-based teaching is a teaching strategy which basically
considers students’ activities, relies on students’ designs and aims
at teaching through projects.
Developed in the beginning of XX’th century, Project-based
teaching has been a specific teaching strategy through studies of
Dewey and Kilpatrick and opinions of Piaget, Vygotsky and
Bruner. Project-based teaching aims to transform students in the
learning-teaching process from taker position into individuals
researching, examining and problem solving using knowledge
acquired. Implementation steps of project-based teaching are
determination of goals and subject, composition of teams,
gathering and organization of knowledge, conclusion of project
and evaluation of project.
In this study, by means of literature scanning; theoretical
basics, implementation steps, superiority, limitations and position
in Turkish instruction of Project-based teaching are studied.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55EH69UC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kemal Zeki Zorbaz Bu kişi benim

Mehmet Akif Çeçen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Zorbaz, K. Z., & Çeçen, M. A. (2009). PROJECT-BASED TEACHING AND ITS USAGE IN TURKISH INSTRUCTION. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 87-104. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001139
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.