BibTex RIS Kaynak Göster

ANNE EV ZİYARETİ EĞİTİM PROGRAMININ ANNELERİN TUTUMLARINA VE EMPATİK EĞİLİMLERİNE ETKİSİ

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 421 - 434, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001154

Öz

Araştırma, 2-4 yaşları arasında çocuğu olan orta sosyoekonomik
düzeydeki annelerin anne tutumlarına ve empatik eğilim
düzeylerine“Anne Ev Ziyareti Eğitim Programı” nın etkisinin
incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmaya orta sosyo ekonomik
düzeyde olan 55 deney, 55 kontrol olmak üzere toplam 110 anne
katılmıştır. Ön-test ve son-test ölçümlü deneysel bir desen
kullanılmıştır. Annelere 10 hafta “Anne Ev Ziyareti Eğitim Programı”
uygulanmıştır. Uygulanan “Anne Ev Ziyareti Eğitim Programı” ile
annelerin olumlu ve olumsuz davranışlarının sayısının artıp
azalmadığı ve empatik eğilim düzeylerini değişip değişmediği
deneysel olarak incelenmiştir. Çocukların annelerine uygulanan
“Kişisel Bilgi Formu”, “Hammel Anne Tutum Testi” ve “Empatik
Eğilim Ölçeği” ile elde edilen veriler yüzde oranları ve t-Testi
kullanılarak değerlendirilmiştir. Programa katılan kontrol grubundaki
annelerin çocuklarına gösterdikleri davranışları incelendiğinde, önemli
bir farklılık görülmezken, deney grubundaki annelerin otoriter, aşırı
koruyucu ve tutarsız tutumlarının azaldığı, demokratik tutumun arttığı
belirlenmiştir. Ayrıca empatik eğilim düzeyleri açısından kontrol ve
deney grubundaki anneler karşılaştırıldığında, kontrol grubundaki
annelerde empati düzeyinde önemli bir artış görülmezken deney
grubundaki annelerde anlamlı bir artış bulunmuştur. Sonuç olarak
uygulanan “Anne Ev Ziyareti Eğitim Programı”nın annelerin
demokratik tutumunu artırmada, otoriter, aşırı koruyucu, tutarsız
tutumları azaltmada ve empatik eğilim düzeylerini olumlu yönde
artırmada etkili olduğu anlaşılmaktadır

THE EFFECTS OF THE MOTHER HOME-VISIT EDUCATION PROGRAM ON MOTHERS’ ATTITUDES AND EMPATHY LEVELS

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 421 - 434, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001154

Öz

This research has been performed to examine the effects of the “Mother Home-Visit Education Program on the mother’s attitudes and empathy levels of the mothers who have 2-4 years-old children in middle socio-economic levels. The study group has been composed of 110 middle socio-economic level mothers divided into the equal number of experimental (55) and control group (55). The experiment design is based on the pre-test and post-test. Mothers have received 10-weeks the “Mother Home-Visit Education Program.” The experimental intervetion aims to measure whether the “Mother Home-Visit Education Program” has an effect on the mothers’ positive and negative behaviors by decreasing and increasing them and a change on the mothers’ empathy levels. Findings obtained with the “General Knowledge Form” and the “ Hammel Mothers Attitudes Scale” and the “Empathic Tendency Scale” which were analyzed by the t-Test. At the end of the research, there was no meaningful differences in the control group mothers. However, the experimental group mothers have exhibited less authoritative, less excessive protective, and less inconsistent behavior attitudes and more democratic attitudes. Moreover, when we compare the control and experimental groups in terms of the empathy levels, the mothers in the experimental group have an increase level of the empathy levels and those in the control group have an decrease level of the empathy levels. As a result, the “Mother Home-Visit Education Program” has effect by increasing the mothers’ positive behaviors, decreasing the mothers’ negative behaviors, and increasing the mothers’ empathy levels

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33RC77UG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayşe Dilek Öğretir Bu kişi benim

Serap Demiriz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öğretir, A. D., & Demiriz, S. (2009). THE EFFECTS OF THE MOTHER HOME-VISIT EDUCATION PROGRAM ON MOTHERS’ ATTITUDES AND EMPATHY LEVELS. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 421-434. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001154

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License