Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ ALGILARINA GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ İLETİŞİM BİÇİMLERİ

Yıl 1999, Cilt: 32 Sayı: 1, 0 - 0, 01.06.1999
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000020

Öz

Bu çalışma, öğrencilerin öğretim elemanlarının
kullandıkları iletişim biçimlerini nasıl algıladıklarını ortaya koymak
amacıyla, 1998-1999 öğretim yılının bahar döneminde Kocaeli Üniversitesi'ndeki
Teknik Eğitim Fakültesi(birinci öğretim), Fen-Edebiyat Fakültesi(birinci
öğretim), Mühendislik Fakültesi(birinci öğretim), İktisadi-İdari Bilimler
Fakültesi(birinci öğretim), Tıp Fakültesi ve Hukuk Fakültesi öğrencilerinden
toplanan görüşlerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırma ile
elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri sonucunda öğrencilerin
öğretim elemanlarının iletişim biçimleriyle ilgili ifadelere orta düzeyde
katıldıkları görülmüştür. Sınıf içi iletişimi etkili kılmada öğretim
elemanlarının çok yeterli olmadıkları söylenebilir. Öğretim elemanı-öğrenci
iletişiminde saydamlık, saygı ve ilginin önemli olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Blatt, Stephen J. Ve Carolyn, Benz. "The Relationship of Communication Competency Perceived Teacher Effectiveness" Paper Presented at the Joint Meeting of the Southern States Communication Association and the Central States Communication Association (LeAington KY, April 14-12, 1993). Eric No: ED360670.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Akif Ergin Bu kişi benim

Aynur Geçer

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ergin, A., & Geçer, A. (1999). ÖĞRENCİ ALGILARINA GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ İLETİŞİM BİÇİMLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 32(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000020
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.