Bu çalışma, öğrencilerin öğretim elemanlarının
kullandıkları iletişim biçimlerini nasıl algıladıklarını ortaya koymak
amacıyla, 1998-1999 öğretim yılının bahar döneminde Kocaeli Üniversitesi'ndeki
Teknik Eğitim Fakültesi(birinci öğretim), Fen-Edebiyat Fakültesi(birinci
öğretim), Mühendislik Fakültesi(birinci öğretim), İktisadi-İdari Bilimler
Fakültesi(birinci öğretim), Tıp Fakültesi ve Hukuk Fakültesi öğrencilerinden
toplanan görüşlerle gerçekleştirilmiştir. Betimsel nitelikteki bu araştırma ile
elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri sonucunda öğrencilerin
öğretim elemanlarının iletişim biçimleriyle ilgili ifadelere orta düzeyde
katıldıkları görülmüştür. Sınıf içi iletişimi etkili kılmada öğretim
elemanlarının çok yeterli olmadıkları söylenebilir. Öğretim elemanı-öğrenci
iletişiminde saydamlık, saygı ve ilginin önemli olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1999 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Cilt: 32 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.