Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI YÖNELİMİNİN METİN İÇİNDE EN ÖNEMLİ BULUNAN BİLGİ TÜRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 1998, Cilt: 31 Sayı: 1, - , 01.06.1998
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000243

Öz

Bu
araştırmanın amacı, öğrencilerin çalışma alışkanlığı yönelimleri ile yazılı bir
öğretim materyali içinde en önemsedikleri bilgi türü arasında bir ilişki
olup-olmadığını ortaya koymaktır. Araştırma Ankara ilindeki bir ilköğretim
okulunun 7. ve 8. sınıflarına devam eden 100 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.
Araştırmaya katılan öğrencilerin 36 'sı kız, 64 'ü erkektir. Grubun yaş
ortalaması 14 'tür. Araştırmada öncelikle öğrencilerin çalışma alışkanlığı
yönelimlerini saptamak üzere "Çalışma Alışkanlıkları Envanteri "
uygulanm iş, ardından öğrencilerden ellerindeki yazılı öğretim materyalinde yer
alan paragrafların her biri içinde kendilerine en önemli gelen cümlenin altını
çizmeleri istenmiştir. Araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlara göre, çalışma
alışkanlığı yönelimi yüksek ve orta düzeyde olan öğrenciler, düşük düzeyde
olanlarla karşılaştırıldığında metin içindeki açıklama türü bilgileri anlamlı
olarak daha önemli bulmuşlardır. Cinsiyet değişkeni açısından bakıldığında ise,
erkek öğrenciler kız öğrencilere göre kavram türü bilgileri ve bağlaç
cümlelerini anlamlı olarak daha önemli bulurken, kız öğrenciler de erkek
öğrencilere göre açıklama türü bilgileri anlamlı olarak daha önemli
bulmuşlardır.

Kaynakça

  • Brown, A.L., & Smiley, S.S. (1977). Rating the importance of structural units of prose passages: A problem of metacognitive development. Child Development, 48, 1-8.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Deniz Deryakulu

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1998
Yayımlandığı Sayı Yıl 1998 Cilt: 31 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Deryakulu, D. (1998). ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI YÖNELİMİNİN METİN İÇİNDE EN ÖNEMLİ BULUNAN BİLGİ TÜRÜ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 31(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000243

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License