Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve
sınıf değişkenleri açısından ilkokul öğrencilerinin mesleklerin cinsiyet tipine
ilişkin kalıp yargı düzeylerinin ve tercih ettikleri mesleğin kalıp yargı
puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırmaya 4. ve 5.
sınıfa giden 83 öğrenci katılmıştır (45 kız, 38 erkek). Araştırmada araştırmacı
tarafından geliştirilen farklı alan ve düzeylerde 36 meslek adını içeren
Mesleki Yargı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde mesleklerin ve tercih
edilen mesleklerin cinsiyet tipine ilişkin kalıp yargı puanlarının, cinsiyet ve
sınıf değişkeninden bağımsız olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1998 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1998 Cilt: 31 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.