Temel niteliği ile eğitim,
insanlığın bilgi birikiminin, kültürünün ku şaktan kuşağa aktarılması
sürecidir.. Büyüyen ve gelişen birey belirli bir kültüre yönelik olarak
"eğitilmiş" ya da "sosyalleştirilmiştir". Kültür,
Thompson'un aktardığına göre, Malinovski'nin tanımıyla, insanlığın ya rattığı
ve miras bıraktığı eşyalar, teknik süreçler, düşünceler alışkanlıklar ve
değerlerden olu ur. Bu parçalar, baba ve oğul, grup ve birey arasındaki
açıklığa köprü olarak eğitimin içeriğini de oluştururlar. Diğer taraftan eği
tim, kültür yaratma sistemi olarak yeni mallar; teknik süreçler, düşünce ler,
alışkanliklar ve değerler de yaratabilir (Thompson 1973, s.8). Bu yö nüyle
eğitim; insan davranışının· geliştirilmesine, bilgi ve becerisinin
arttırılmasına yönelik tüm çabaları kapsamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 1996 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1996 Cilt: 29 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.