Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOKRATİK DİYALOG

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 2, 639 - 658, 01.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000375

Öz

Gerek genel olarak öğretimde gerekse özel olarak felsefe öğretiminde, Platon’un diyaloglarında örneklenen ve “Sokratik metot” denen şey, sık sık bir öğretim metotu olarak önerilir. Hatta öğretmenlerin günlük planlarında “kullanılacak metotlar” başlığı altında sıralanabilecek metotlar arasında “soru-yanıt” ya da “tartışma” metotunun ayrıcalıklı bir yeri vardır. Metot, genellikle konferans ya da öğretmenin konuyu öğrencilere anlatması metotunun karşıtı olarak görülür. Anlatma metotunun öğrencileri edilgen kıldığı, öğrencinin bilgiyi kendisinin bulmasına yardım etmek yerine bilgiyi ona aktardığı öne sürülür. Öğretmen, bu düşüncelerin etkisiyle olsa gerek, Sorkatik metotu kullanmak zorunda hisseder kendini. Bu metotu kullanırken dersin canlı geçeceğini; öğrenciyi, ona sorular yönelterek; konunun içine çekeceğim; kendisinin anlatmak istediği bilgileri ona ‘keşfettireceğini’, böylece öğrencide, ulaşılan sonuçlara birlikte varıldığı izlenimini uyandıracağını düşünür. Bunlardan başka, öğretmen, demokratik inançlarının bir gereği olduğu düşüncesiyle, bu metotla öğrencilerde Sokrates’inki gibi eleştirel, sorgulayan bir tutum oluşturma amacı da güder.

Kaynakça

  • Alkibiades ile Sokrates’in arasındaki ilişkinin niteliği konusunda bkz. Eflatun, Şölen, Çevirenler: Azra Erhat ve Sabahattin Eyüboğlu, (İstanbul: Remzi Kitabevi, 1961), 215/a
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Ünder Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ünder, H. (2019). SOKRATİK DİYALOG. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(2), 639-658. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000375

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License