Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FELSEFE ÖĞRETİMİNİN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE GİRİŞİ VE TARİHİ GELİŞİMİ

Yıl 1994, Cilt: 27 Sayı: 1, 279 - 288, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000428

Öz

İslâm dünyasında bilim ve felsefe hareketleri, esas itibariyle, başlangıçta BeytüH-Hikme’ de merkezileşerek yoğunlaşmıştı. Halife Memurinn 830 ydmda resmî'bir tercüme Ve^araştırma enstitüsü olarak Bağdat’ta kurduğu Büytü’l-Hikme, Grek felsefesinin İslâm dünyasına girişinde en önemli merkezlerden biri olmuştur2. Sonraki yüzyıllarda Farabi, lbn Sina, îbn Rüşd gibi ünlü filozofları yetiştiren İslâm dünyasında, felsefenin gelişimi, sadece “filozoflar” diye tanınan ve Yunan geleneğini devam ettirenlerle kalmamış, bir ölçüde Kelâm, Tasavvuf, hatta Fıkıh içinde de sürmüştür.

Kaynakça

  • Adıvar, Adııaıı.: Osmanlı Tüvitlerinde îliın, 4. b., İst., 1982.
  • Akyüz, Yahya.: Türk Eğilim Tarihi (Başlangıçtan 1988’e), Aıık., 1989.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Kafadar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1994 Cilt: 27 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kafadar, O. (2019). FELSEFE ÖĞRETİMİNİN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE GİRİŞİ VE TARİHİ GELİŞİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 279-288. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000428
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.