Research Article
BibTex RIS Cite

FELSEFE ÖĞRETİMİNİN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE GİRİŞİ VE TARİHİ GELİŞİMİ

Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 279 - 288, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000428

Abstract

İslâm dünyasında bilim ve felsefe hareketleri, esas itibariyle, başlangıçta BeytüH-Hikme’ de merkezileşerek yoğunlaşmıştı. Halife Memurinn 830 ydmda resmî'bir tercüme Ve^araştırma enstitüsü olarak Bağdat’ta kurduğu Büytü’l-Hikme, Grek felsefesinin İslâm dünyasına girişinde en önemli merkezlerden biri olmuştur2. Sonraki yüzyıllarda Farabi, lbn Sina, îbn Rüşd gibi ünlü filozofları yetiştiren İslâm dünyasında, felsefenin gelişimi, sadece “filozoflar” diye tanınan ve Yunan geleneğini devam ettirenlerle kalmamış, bir ölçüde Kelâm, Tasavvuf, hatta Fıkıh içinde de sürmüştür.

References

  • Adıvar, Adııaıı.: Osmanlı Tüvitlerinde îliın, 4. b., İst., 1982.
  • Akyüz, Yahya.: Türk Eğilim Tarihi (Başlangıçtan 1988’e), Aıık., 1989.
Year 1994, Volume: 27 Issue: 1, 279 - 288, 02.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000428

Abstract

References

  • Adıvar, Adııaıı.: Osmanlı Tüvitlerinde îliın, 4. b., İst., 1982.
  • Akyüz, Yahya.: Türk Eğilim Tarihi (Başlangıçtan 1988’e), Aıık., 1989.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Osman Kafadar This is me

Publication Date August 2, 2019
Published in Issue Year 1994 Volume: 27 Issue: 1

Cite

APA Kafadar, O. (2019). FELSEFE ÖĞRETİMİNİN TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE GİRİŞİ VE TARİHİ GELİŞİMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 27(1), 279-288. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000428

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License