Daha önceki bir yazımızda eğitim konusundaki İşlevselci ve Çatışmacı paradigmaları gözden geçirmiştik. Bu yaklaşımların ortak özellikleri eğitimle öteki toplumsal kurumlar arasındaki yapısal ilişkileri vurgulamalarıydı. Bu bağlamda, eğitim kurumlarında olup bitenleri belirleyen de örneğin, Durkheim’e göre toplum, öteki bazı İşlevselci’-lere göre toplumsal gereksinmeler, MarxistTere göre ekonomi, toplumsal sınıf sistemi ya da idedloji idi. Böyle olunca eğitimin sonul etkisi de toplumsal diizoui sağlamak yada yeniden üretmekten ibaret görülmekteydi1 2 3.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.