Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BLOOM'UN AMAÇLAR SINIFLAMASI VE OKULDA ÖĞRENME KURAMINA YÖNELTİLEN ÇEŞİTLİ ELEŞTİRİLER

Yıl 1993, Cilt: 26 Sayı: 1, 169 - 176, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000503

Öz

Oğrenme-öğretmc sürecinin başarısının göstergesi davranışlardaki olumlu değişimlerle belirlenmektedir. Buna göre davranışların, öğrenimin oluştuğu sınıflarda değiştirilmesi temeldir. Bu nedenle öğretmenin tüm planlarında değiştirilmesi istenen davranışları saptaması gerekmektedir. Bununla birlikte amaçların sınıflamaşmın yapılması öncelikle kullanıcıya kolaylık (sağlar. Ayrıca ulusal eğitim amaçlarının siıııfta gerçekleştirilmesine yardımcı olur. İşte Bloom ve arkadaşları, böylesi bir davranış listesinin geliştirilmesinde uygulayıcdara kolaylık sağlamak üzere bir sınıflama sistemi geliştirmişlerdir. Bloom’a göre* 1 aşamalar şu şekildedir:

Kaynakça

  • M. Arlin. and J.W. “Time Ousts of Mastery Learning” Journal of Educational Psychology 75: 2 1983. S: 187-195.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cem Babadoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Babadoğan, C. (2019). BLOOM’UN AMAÇLAR SINIFLAMASI VE OKULDA ÖĞRENME KURAMINA YÖNELTİLEN ÇEŞİTLİ ELEŞTİRİLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 169-176. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000503
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.