Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM ARAŞTIRMASININ EĞİTİME ZARARI

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 657 - 676, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000573

Öz

Eğitim araştırmasının pratik değerine ilişkin kuşkular yaygındır. Öğretmenlerin büyük bir kısmının araştırma bulgularından haberleri olmamakta ve bu alanda harcanacak zamanı boşa harcanmış zaman olarak düşünmektedirler. Ulaştıkları araştırma bulguları ise yetersiz, ilgisiz ya da sağduyunun değişik bir biçimi olmaları nedeniyle onlar için pek yararh görünmemektedir. Öte yandan, eğitimin gelişim göstermesinde önemli katkıları olduğuna inanan iyi finanse edilmiş, kendilerinden 'emin bir araştırmacılar grubu vardır. Tüm bunların yanın da bir de, eğitim araştırmasının eğitime zarar verdiği- tartışma konusu yapılmaktadır. Bu incelemede bu son husus üzerinde durulacaktır. İnsan doğası, değerleri ve bilgi konularında birçok araştırmanın dayandığı yanlış ve zararlı varsayımlar gösterilmeye çalışılacaktır.

Kaynakça

  • Thorndike, B.L.: ’Measurement* in Broudy, H.S., Ennis, R.E. and Krimmerman, L.I. (eda) Philosophy of Ecucational Research (John Wiley, 1973), pp. 17-24 esp. p. 19.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sabri Büyükdüvenci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Büyükdüvenci, S. (2019). EĞİTİM ARAŞTIRMASININ EĞİTİME ZARARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 657-676. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000573

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License