Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BAZI PARADİGMALARDA EĞİTİM VE ÖZGÜRLÜK İLİŞKİSİ

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 795 - 820, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000568

Öz

Bu makalenin amacı, radikal ve özgürlükçü anlayışların eğitim konusunda nasıl biçimlendiğini araştırmaktır. Bu amaçla makalede Anarşizm ve Marksizm ile birlikte Freud’cu Sol ve Işlevselci paradigmaların kısa, bir genel açıklaması verildikten sonra, bu yaklaşımlar çerçevesinde düşünülebilecek bazı kişilere yer verilmektedir. Önce Marksist çerçevede eğitime bakan Freire, Bowles ve Gintis, Althusser ve Poulantsaz incelendikten sonra, ikinci olarak, Anarşizm’e değinilmektedir. Godwin, Stirner ve Baker Anarşist yaklaşım içinde ele alınmaktadır. Freud’u “SoP’dan geliştirmeye çalışmış olan Reich ve Neil, psikoloji ve psikanaliz derinlikli görüşleriyle, eğitim ile özgürlük arasında ilişki aramışlardır. Son olarak, toplumbilim de II. Dünya Savaşı sonrası çok kullanılan Işlevselci yaklaşım içinde Illich ile Collins incelenmiştir.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal İnal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnal, K. (2019). BAZI PARADİGMALARDA EĞİTİM VE ÖZGÜRLÜK İLİŞKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 795-820. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000568
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.