Research Article
BibTex RIS Cite

BAZI PARADİGMALARDA EĞİTİM VE ÖZGÜRLÜK İLİŞKİSİ

Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 795 - 820, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000568

Abstract

Bu makalenin amacı, radikal ve özgürlükçü anlayışların eğitim konusunda nasıl biçimlendiğini araştırmaktır. Bu amaçla makalede Anarşizm ve Marksizm ile birlikte Freud’cu Sol ve Işlevselci paradigmaların kısa, bir genel açıklaması verildikten sonra, bu yaklaşımlar çerçevesinde düşünülebilecek bazı kişilere yer verilmektedir. Önce Marksist çerçevede eğitime bakan Freire, Bowles ve Gintis, Althusser ve Poulantsaz incelendikten sonra, ikinci olarak, Anarşizm’e değinilmektedir. Godwin, Stirner ve Baker Anarşist yaklaşım içinde ele alınmaktadır. Freud’u “SoP’dan geliştirmeye çalışmış olan Reich ve Neil, psikoloji ve psikanaliz derinlikli görüşleriyle, eğitim ile özgürlük arasında ilişki aramışlardır. Son olarak, toplumbilim de II. Dünya Savaşı sonrası çok kullanılan Işlevselci yaklaşım içinde Illich ile Collins incelenmiştir.

References

  • .
Year 1992, Volume: 25 Issue: 2, 795 - 820, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000568

Abstract

References

  • .
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Kemal İnal This is me

Publication Date August 6, 2019
Published in Issue Year 1992 Volume: 25 Issue: 2

Cite

APA İnal, K. (2019). BAZI PARADİGMALARDA EĞİTİM VE ÖZGÜRLÜK İLİŞKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 795-820. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000568
Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (AUJFES) is a formal journal of Ankara University.

The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences adopts Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License

AUJFES is licensed under CC BY-NC-ND 4.0