Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM VE GELİR İLİŞKİSİ

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 1, 113 - 129, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000624

Öz

İktisat teorisinde gelir başlıca iki boyutta ele alınmaktadır. Bunlardan biri, kişilerin üretimde oynadıkları role bağb olarak elde ettikleri parasal kazançtır. Bu kazanç, üretim sürecinde yaratılan değerin üretime katılanlar tarafından paylaşılmasıyla ortaya çıkar. Üretimde yaratılan değer, ücret, faiz, rant ve kâr olarak bölüşülür. Belli bir dönemde ekonominin bütününde yaratılan değerler toplamı işe millî gelir (ulusal gelir) olarak tanımlanır. Çeşitli kuramlar ulusal gelirin değişimi ve bölüşülmesi ile ilgili olarak farklı açıklamalar getirmişler, bu büyüklüğü etkileyen çeşitli etkenler üzerinde durmuşlardır.

Kaynakça

  • Harbison, Frederick and Charles A. Myres, Edûcation, Manpower and Economic Growth. New York: McGraw?Hill Book Company 1964.
  • Hinchliffe, K. (Ed. Psacliaropoulos). “Public Sector Employment and Education”, Economics of Education: Research and Studies, Oxford: Pergauan Press, Headington Hill Hall, 1987, pp. 224-227.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İşıl Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, İ. (2019). EĞİTİM VE GELİR İLİŞKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 113-129. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000624
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.