Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YETENEK VE BAŞARININ ÖLÇÜLMESİNDE. TAILORED TEST YÖNTEMİ

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 2, 769 - 776, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000713

Öz

Tailored test yönteminin özelliklerine geçmeden, genelde literatürde “adaptive test yöntemi” olarak bilinen bireysel testlerin özelliklerini açıklamak da fayda vardır. Bireyin cevaplama özelliklerine yada başka bir ifade ile yeteneğine uygun maddelerin seçilerek uygulanması esas alınarak kaleııı-kağıt yada bilgisayar kullanılarak yapılan, bireysel uygulama gerektiren testlere genelde adaptive testler adı verilmiştir.

Kaynakça

  • Weiss, D.J. (1976) The Stratified Adaptive Computerized Ability Reserach Report 73-3. Minneapolis: Department of Psychology.
  • Wood, R. (1973) “Response-Contingent Testing”. Review of Educational Research, 43: 529-544*.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nilgün Köklü Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köklü, N. (2019). YETENEK VE BAŞARININ ÖLÇÜLMESİNDE. TAILORED TEST YÖNTEMİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 769-776. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000713
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.