Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DANIŞMA PSİKOLOJİSİNDE ARAŞTIRMA

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 1, 145 - 150, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000719

Öz

Birden çok engelli olan çocuklarla ilgili çalışmalar henüz amacına ulaşmış değil. Gerçi, erken teşhis-erken eğitim programlarının başlaması bu çocuklara olan ilgi ve yönelimleri bir hayli arttırmıştır. Ancak kavrama ilişkin açıklama ve önlemlere ülkemiz özel eğitim literatüründe henüz rastlanmıyor. Sayıları bilinmese de tanılanmamış olsalarda ülkemizde eğitim kurumlarında yada dışarda çok engelli çocuklar var. Bu çocuklar ve aileleri kendilerine yardım elinin uzatılması ve uygun eğitsel önlemlerin alınması beklentisi ve umudu içindeler.

Kaynakça

  • Michael G.M. and Peter V. Paul. Early Intervention for infants With Dcaf-Blindness. Exceptional Children, Decembcr-Januaty 1991.
  • Moores, F. Donald. Educating The Deaf. Psychology, Principles, and Practices. Sccand Edition Houghton Mifflin Company. 19.82.
  • Özel Eğitimle İlgili Kanım ve Yönetmelikler. Milli Eğitini Gençlik ve Spor Bakanlığı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 1986.
  • Prosser, II. Profound Retardation And Multiple Handicap Project. PRMH Project Report No. 13, 1988.
  • Shakes, Pcarc, R. Özürlü Çocuklar. Çeviren: M. Aşkiin ve N. Örcıı. Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Yayınları No: 87, Sosyoloji Bölümü Yayınları No: 8, Erzurum, 1989.
  • Swanson, H.L. And Billy L, Watson. Educational And Psychological Assessment of Exceptional Children. Theories, Strategics, and applications. The C.Y. Mosby Company, 1982.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Füsun Akkoyun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akkoyun, F. (2019). DANIŞMA PSİKOLOJİSİNDE ARAŞTIRMA. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 145-150. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000719
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.