Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 1, 151 - 160, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000718

Öz

Her insanın beden, yapısı, zeka düzeyi, yetenekleri, ilgileri, duygu ve düşünceleri, etkinlikte bulunma biçimleri birbirinden farklıdır. Eğitimin bu bireysel farklılıklara göre düzenlenmesi gereği yüzyıllar önce kabul edilmiştir. Bugün, bireyler arasındaki farklılıklar kadar, bireyin sahip olduğu yetenekler arasındaki farklılıkların da büyük ve önemli olduğu gerçeği kabul, edilmektedir. Eğitimin tüm öğelerinin bireysel farklılıklar ve gereksinimlere göre düzenlenmesinin eğitim çalışmalarını başarılı ve anlamlı kılacağı iddia edilmektedir. Bu bize özürlü çocukların eğitimlerinde bireyselleştirilmiş eğitim programlarının hazırlanması gereğini ortaya koymaktadır (Akçamete, 1989).

Kaynakça

  • Akçamele, H. özel Eğitim Programları Ders Notları A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi 1989.
  • Anken, J.R., Holmes, D.W. Use of Adapted “Classics” In a Reading Program for Deaf Students. American Annals Of Deaf. 122: 8-14, 1985.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Akçamete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akçamete, G. (2019). ÇOK ENGELLİ ÇOCUKLAR. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 151-160. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000718
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.