Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERGENLİKTEN YETİŞKİNLİĞE BİLİŞSEL GELİŞİM

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 1, 259 - 269, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000723

Öz

Çocuktan başlayan bilişsel gelişimin tarihçesinde, 12—15 yaşlar, forınel işlemlerin oluştuğu evredir. Gencin somut durumlarla ilgili hipotetik ve bağımsız olarak düşünebilme yeteneğine yansıyan, forınel işlemlerle ilgili biliş yapıları, birleştirici işlemler olarak ve 4 grupta incelenebilirler. Böylece bilimsel düşünmenin öncül temeli ve kültürlü yetişkinler mantığının özü anlaşılabilir. Birçocuğun gelişim aıamalarından geçme hızı, kültürden kültüre değişmektedir. Ayrıca farklı çocuklar farklı yetilerine ve mesleki ilgilerine göre, forınel işlemleri uyguladıkları alanlarda bireysel farklılıklar göstermektedirler. Öyleyse, mantıksal olarak, uygulandıkları içerikten bağımsız da olsalar formel işlemlerde bir genci değerlendirmenin en iyi yolu; onu mesleğin ve ilgilerine uygun biralan-da test etmektir.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

J. Piaget Bu kişi benim

Sinem Kavsaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Piaget, J., & Kavsaoğlu, S. (2019). ERGENLİKTEN YETİŞKİNLİĞE BİLİŞSEL GELİŞİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 259-269. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000723
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.