Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DANIŞMA PSİKOLOJİSİNİN DÜNÜ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ

Yıl 1990, Cilt: 23 Sayı: 2, 419 - 433, 16.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000770

Öz

Son yıllarda psikologlar arasında yaygın olarak gözlenen bir kanı, eğitim bölümlerinin psikolojik danışma ve rehberlik anabilim dalı ya da ülkenıizde tek bir örneği olan A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitimde Psikolojik Hizmetler Bölümü mezunu olanlaım psikolog ünvanmı ala-mıyacakhm ve bu görevi yapamıyacakları şeklindedir. Psikoloji bölümlerinde psikologluk formasyonu verilerek yetiştirilenlere psikolog iin-vanı verilirken, eğitim bölümlerinden mezun olanlara da bu ünvan ve göıevlerin verilmesinin beklenmesi bazı tartışmalara yol açmaktadır. Bu arada bilinen bir gerçek de, geçmişde AÜEBF mezunlarının psikolog olarak atanmış olmalarıdır. Kanımca, adı eğitim olaıak etiketlenmiş bir bölüm ya da fakültede psikolog değil ama danışma psikologu yetiştiri-lebilinir. Ancak burada sorun bizim ülkemizde yetiştirilip yetiştirileme-diğidir. Bu yazının amacı, danışma psikolojisinin ortaya çıktığı ABD’de ve ülkemizdeki durumu ele alarak bu tartışmayı daha da hızlandırmak ve çözüm yollarının bulunmasına ışık tutmaktır. Konuyu bu şekilde açıklığa kavuşturabilmek için önce danışma psikolojisinin tarihçesini gözden geçirmemizde yarar olacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Onur, B. Öner, U., (1986). Çeşitli Gelişim Evrelerinde Öğrencilerin Psikolojik Gereksinimleri ve Rehberlik İlişkileri, Eğilimde Psikolojik Hizmetler ve Sorunlar, TED 10 nolu bilim dizisi, 45—71.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Füsun Akkoyun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akkoyun, F. (2019). DANIŞMA PSİKOLOJİSİNİN DÜNÜ, BUGÜNÜ VE GELECEĞİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(2), 419-433. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000770
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.