Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ASYA EĞİTİM FELSEFESİNE TARİHSEL BİR YAKLAŞIM

Yıl 1989, Cilt: 22 Sayı: 1, 43 - 70, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000854

Öz

Bilindiği gibi Türklerin içinde yaşadığı zaman ve mekân koşullan, onlarda metafizik yaklaşımlardan ziyade, yaşama hemen uyarlanabilen insanın insana ve doğaya egemenliğinin yollaımı betimleyen eylemler, bu eylemlerin başarıyla gerçekleşmesini olanaklı kılan pratik çareler icat etmelerine neden olmuştur. Atlı göçebe kültürü, bu anlayışın bir ifadesi biçiminde ortaya çıkmaktadır. Dahası, Türklerin dinsel ve mistik inanç-lan bile, yaşamlarının bu açılardan birer yorumu biçiminde dışa vurmaktadır.

Kaynakça

  • Arsal, Sadr Maksudî, Beşeriyet Tarihinde Devlet ve Hukuk Mefhumu ve Müesseselerinin İnkişafın-da Tiirk Irkının Rolü (ikinci Tarih Kongresi zabıtları).
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Saffet Bilhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilhan, S. (2019). ASYA EĞİTİM FELSEFESİNE TARİHSEL BİR YAKLAŞIM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 43-70. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000854
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.