Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİMDE İÇ VERİMLİLİK

Yıl 1989, Cilt: 22 Sayı: 1, 469 - 484, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000865

Öz

Eğitim ile ulusal kalkınma arasındaki ilişkileri gösterme çabaları artık eskilerde kalmıştır. Bu çabaların amacına ulaştığı ve olumlu sonuç verdiği hemen tüm ülkelerde eğitime yapdan harcamaların genel bütçe içinde önemli oranlara sahip olması ile kolayca anlaşılabilir. Günümüzde, eğitime ayrılan bu kaynakların, ülkenin iktisadi ve toplumsal kalkınmasına en yüksek katkıyı sağlayacak şekilde kullanımı üzerinde durulmaktadır. Özellikle kalkınmalarını kıt kaynaklarla gerçekleş-■ tirmek durumunda kalan gelişmekte olan ülkelerde, bu kaynakların, daha verimli alanlara ayrdmamış olmasından pişmankk duyulmaması gerekmektedir. Bu ise eğitim planlaması uzmanlarının eğitim sisteminin iç ve dış verimliliğini başlıca bağımlı değişkenler olarak ele almaları ve bunları artırma yönünde sürekli ve dinamik bir çaba göstermeleri ile mümkündür.

Kaynakça

  • Bircaıı, İsmail. Yayınlanmamış Eğitim Ekonomisi Deıs Notları. (Hacettepe Üniversitesi, 1987).
  • Bülbül, A Sudi, “Eğitim Planlaması ve Harcamaları”, Cıınıhıtriyel Döneminde Eğitim. (MEB. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul, 1983).
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Duyar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duyar, İ. (2019). EĞİTİMDE İÇ VERİMLİLİK. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 469-484. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000865

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License