Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EMPATİ KURMA BECERİSİ İLE SOSYOMETRİK STATÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Yıl 1987, Cilt: 20 Sayı: 1, 183 - 207, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001059

Öz

Empati (empathy) kavramı, başlangıçtaki bazı olumsuz eleştirilere rağmen, bugün artık psikolojide vazgeçilmez bir yere sahiptir. Günümüzde birçok psikoterapi yaklaşımında, özellikle danışandan hız alan terapide, terapistin /danışmanın, hasta /danışan ile. empati kurması, terapi sürecini olumlu yönde etkileyen en önemli faktörlerden birisi sayılmaktadır. Bu yüzden, psikoterapi ortamında empatinin yeri ve önemi konusunda çok sayıda araştırma yapılmıştır. Kanımızca, bu tür araştırmaların yanı sıra, günlük yaşamda kişilerin birbirleriyle ne sıklıkta ve ne düzeyde empati kurduklarının araştırılmasında da yarar vardır. Bu tür araştırmalar, kişilerin empati kurma becerilerini artırmada bize yardımcı olabilir. Kişilerin empati kurma becerilerinin artması ise, onlara çeşitli yararlaş sağlayabilir; örneğin sosyal ilişkiler sistemindeki yerlerinin güçlenmesine yol açabilir.

Kaynakça

  • Putallaz, M. Predicting children’s soçiometric status from their behavior. Child Development, 1983, 54, 1417-1426.
  • Roe, K.V. A study of empathy in young Greek and U.S. Children. Journal of Cross-Cultural Psychology, 1977, 8, 493-501.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Üstün Dökmen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dökmen, Ü. (2019). EMPATİ KURMA BECERİSİ İLE SOSYOMETRİK STATÜ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 183-207. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001059

Cited By









Empati ve Dindarlık Arasındaki İlişki
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Zeynep ÖZCAN
https://doi.org/10.15869/itobiad.258550

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License