Each year, the Ministry of National Education in Turkey sets out two general guidance services
goals to be included in guidance plans by counselors working in educational institutions
throughout the country. One of these two general goals determined by the Ministry for the 2018-
2019 academic year was protection from neglect and abuse. This indicates that neglect and
abuse is a problem that exists throughout the country, and also reminds the counselors working
in schools and guidance research centers on their responsibilities on an extremely important
issue. Considering this important responsibility in mind, the objectives of this article are as
follows: (1) to define the neglect and abuse, and discuss the symptoms of abuse on children, (2)
to frame the ethical and legal responsibilities of counselors about child neglect and abuse, (3)
to explain the judicial report process (5) to introduce generally accepted abuse prevention
programs by providing information on evidence based-counseling programs to counselors
working in schools and guidance research centers; and (6) to provide advice on preventive
guidance and crisis interventions.
Neglect, abuse, ethics, legal responsibilities, preventive guidance, evidence-based counseling
Milli Eğitim Bakanlığı, her yıl ülke genelindeki eğitim kurumlarında çalışan psikolojik danışmanlar tarafından rehberlik planlarına dâhil edilerek yıl boyunca çalışmalar yapmaları için iki genel rehberlik hizmeti hedefi belirlemektedir. Bakanlık tarafından 2018-2019 eğitim öğretim yılı için belirlenmiş bu iki genel hedeften biri ihmal ve istismardan korunma olmuştur. Bu durum ihmal ve istismar konusunun ülke genelinde var olan bir sorun olduğunu işaret ederken aynı zamanda okul ve rehberlik araştırma merkezlerinde çalışan psikolojik danışmanlara son derece önemli bir konudaki sorumluluklarını hatırlatır niteliktedir. Bu önemli sorumluluk göz önüne alınarak derlenen bu makalenin amaçları şu şekilde sıralanmaktadır: (1) ihmal ve istismarı tanımlayarak yaşanan istismarın çocuklar üzerindeki belirtilerini tartışmak, (2) psikolojik danışmanların ihmal ve istismar konusundaki etik ve yasal sorumluluklarının çerçevesini çizmek, (3) adli ihbar sürecini açıklamak, (5) okullarda ve rehberlik araştırma merkezlerinde çalışan psikolojik danışmanlara önleyici rehberlik çalışmaları ile ilgili bilgi vererek genel kabul görmüş istismarı önleme programlarını tanıtmak (6) önleyici rehberlik çalışmaları ve krize müdahale ile ilgili öneriler sunmak.
ihmal, istismar, etik, yasal sorumluluklar, önleyici rehberlik, psikolojik danışman
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2020, Cilt 53, Sayı 3 |
Bibtex | @derleme { auebfd618883, journal = {Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES)}, issn = {1301-3718}, eissn = {2458-8342}, address = {auebfd@gmail.com}, publisher = {Ankara Üniversitesi}, year = {2020}, volume = {53}, number = {3}, pages = {1129 - 1152}, doi = {10.30964/auebfd.618883}, title = {İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler}, key = {cite}, author = {Can, Nesime} } |
APA | Can, N. (2020). İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) , 53 (3) , 1129-1152 . DOI: 10.30964/auebfd.618883 |
MLA | Can, N. "İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler" . Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 53 (2020 ): 1129-1152 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/auebfd/issue/58005/618883> |
Chicago | Can, N. "İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 53 (2020 ): 1129-1152 |
RIS | TY - JOUR T1 - İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler AU - Nesime Can Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.30964/auebfd.618883 DO - 10.30964/auebfd.618883 T2 - Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) JF - Journal JO - JOR SP - 1129 EP - 1152 VL - 53 IS - 3 SN - 1301-3718-2458-8342 M3 - doi: 10.30964/auebfd.618883 UR - https://doi.org/10.30964/auebfd.618883 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler %A Nesime Can %T İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler %D 2020 %J Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) %P 1301-3718-2458-8342 %V 53 %N 3 %R doi: 10.30964/auebfd.618883 %U 10.30964/auebfd.618883 |
ISNAD | Can, Nesime . "İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler". Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES) 53 / 3 (Aralık 2020): 1129-1152 . https://doi.org/10.30964/auebfd.618883 |
AMA | Can N. İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler. AÜEBFD. 2020; 53(3): 1129-1152. |
Vancouver | Can N. İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES). 2020; 53(3): 1129-1152. |
IEEE | N. Can , "İstismarı Önlemede Psikolojik Danışmanların Etik, Yasal Sorumlulukları ve Önleyici Rehberlik Çalışmalarına Öneriler", Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), c. 53, sayı. 3, ss. 1129-1152, Ara. 2020, doi:10.30964/auebfd.618883 |
The content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License