This study aims to determine teachers’ opinions concerning the training curriculum in primary
schools (IYEP). This study, which was designed as a case study, was conducted with 38
classroom teachers working in Van and Şanlıurfa provinces. The data were collected with a
semi-structured interview form analyzed by using descriptive analysis technique. As a result of
the study, it was determined that approximately half of the teachers did not benefit from the
curriculum adequately due to the deficiencies in curriculum design in terms of objectives,
teaching materials, application guidelines, although the teachers considered the curriculum as
a useful practice for the students who could not reach the sufficient level in Turkish and
mathematics skills. In addition, the problems faced by most of the teachers in IYEP process are
as follows; The absenteeism of the students, additional responsibilities to students outside of
school classes, differences in the student levels in the modules, the lack of motivation of some
students and the lack of interest of parents. In this case, material support can be provided to
teachers by Ministry of National Education (MEB) within the scope of IYEP and activities that
will increase cooperation with parents can be planned in order to solve the absenteeism
problem.
Training curriculum in primary schools (IYEP) classroom teachers support programs support education primary education
Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda yetiştirme programına (İYEP) ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Durum çalışması deseninin kullanıldığı araştırma, Van ve Şanlıurfa illerinde görev yapan 38 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin İYEP’i Türkçe ve matematik becerilerinde yeterli düzeye ulaşamamış öğrencilerin başarılarının artırılması açısından faydalı bir uygulama olarak görmelerine rağmen yaklaşık olarak yarısının hazırlanan program tasarısındaki kazanımlar, öğretim materyalleri, uygulama kılavuzları ve yönergelerdeki eksikliklerden dolayı programdan yeterli düzeyde faydalanılmadığını belirtikleri belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmenlerin çoğunun İYEP sürecinde karşılaştıkları sorunlar sırasıyla; öğrencilerin devamsızlık yapmaları, öğrencilere okul derslerinin dışında ek sorumluluklar yüklenmesi, modüllerdeki öğrenci seviyelerindeki farklılıklar, bazı öğrencilerin yaşadıkları motivasyon eksikliği ve velilerin ilgisizliği olarak belirlenmiştir. Bu durumda, İYEP kapsamında MEB tarafından öğretmenlere materyal desteği sağlanabilir ve devamsızlık sorununu çözmek amacıyla veliler ile işbirliğini artıracak etkinlikler planlanabilir.
İlkokullarda yetiştirme programı İYEP destek programları destek eğitimi ilkokul eğitimi sınıf öğretmenleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 53 Sayı: 3 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.