The exercise of power can be noticed in any social or institutional relationship. In educational institutions, especially in the pre-university ones, power exercise can have a greater impact as students are not yet fully developed personalities or full subjects. This theoretical research is mainly based on a Foucauldian approach in terms of exploring and analyzing power relations in pre-university educational institutions. A deeper understanding the effects of power exercise in schools might give school leaders, teachers and students the opportunity and the means to handle and control power relations during the educational process. At educational institutions, power is exercised by all actors, but in different proportions and dimensions. Power exercise can be controlled if the actors are aware of the power they exercise and the power that is exercised on them. The paper argues that, since the power exercise cannot be avoided and the authority in classroom remains the same, one of the ways in which power exercise can be controlled is through the teaching methods. It shows that the most appropriate form of teaching is the one that does not try to conceal or hide the exercise of power through changing the techniques of teaching.
İktidar kullanımı, herhangi bir sosyal veya kurumsal ilişkide fark edilebilir. Eğitim kurumlarında, özellikle üniversite öncesi kurumlarda, iktidar uygulanışı, öğrenciler henüz tam olarak gelişmiş kişilikler veya tam denekler olmadığından daha büyük bir etkiye sahip olabilir. Bu kuramsal araştırma, esas olarak üniversite öncesi eğitim kurumlarında güç ilişkilerinin incelenmesi ve analiz edilmesi açısından Foucaultcu bir yaklaşıma dayanmaktadır. Eğitim kurumlarında, sınıfta/oditoryumda iktidar ilişkileri, yaratıcılık, yenilikçilik, bilgi üretimi, özümseme vb. için bir engel haline gelebilir çünkü öğretmenlerin, öğrencilerin ve akademisyenlerin düşünce özgürlüğünü engelleyebilirler. Okullarda iktidarın uygulanışının etkilerinin daha derin bir şekilde anlaşılması, okul idarecilerine, öğretmenlere ve öğrencilere eğitim sürecinde bunları idare etme ve kontrol etme fırsatını ve araçlarını verebilir. Eğitim kurumlarında iktidar, tüm aktörler tarafından ancak farklı oran ve boyutlarda kullanılır. İktidarın uygulanışı, aktörler uyguladıkları iktidarın ve üzerlerinde uygulanan iktidarın farkındaysa kontrol edilebilir. Bu makale, iktidarın uygulamasından kaçınılamayacağı ve sınıftaki otorite aynı kaldığı için, iktidar uygulamasının kontrol edilebileceği yollardan birinin öğretim yöntemleri aracılığıyla olduğunu savunmaktadır. En uygun öğretme biçiminin, öğretme tekniklerini değiştirerek iktidar uygulamasını saklamaya veya gizlemeye çalışmayan bir öğretim biçimi olduğunu gösterir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 54 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.