Günümüzde evrim teorisi denince akla gelen düşünce, yaşamın cansız maddeden kendiliğinden doğduğu ve doğal seçilim yoluyla türsel olarak çeşitlendiğidir. Bu düşüncenin arkasında materyalist-natüralist evrimci paradigmanın, yaşamın kökeni sorununu evrim teorisiyle açıklamaya çabası yatmaktadır. Hâlbuki evrim teorisi, Darwin tarafından öne sürüldüğü biçimiyle, sadece yaşamın gördüğümüz zengin çeşitliliğini açıklamaya yöneliktir.Çünkü evrimin çalışmaya başlaması için en basit formda yaşamın elde var olması gerekir. Dahası ne evrimin doğal seçilim mekanizması yaşamın kökeni ile ilgilidir, ne de yaşamın kökeni doğal seçilimli evrimle tatmin edici olarak ortaya konabilmektedir. Bu çalışma, yaşamın kökeni konusunun evrim teorisinin açıklama alanına dâhil olmadığını iddia etmekte ve bu doğrultuda materyalist-naturalist teorileri tartışmaktadır. Sonuç olarak ise halen bilimsel bir açıklamaya kavuşturulamamış olan yaşamın kökeni hakkında Tanrı düşüncesine başvuru imkânına yer vermektedir
Yaşamın Kökeni Evrim Teorisi Diyalektik Materyalizm Biyoloji Felsefesi Din Felsefesi
Today, when you think of the theory of evolution, the thought that comes to mind is that life was born spontaneously from inanimate matter and diversified by natural selection as species. It lies behind this thought that materialistic-naturalistic evolutionary paradigm’s attempt to explain the problem of the origin of life by the theory of evolution. However, the theory of evolution as argued by Darwin is intended to explain the rich diversity of life that we see. For it must be the existence of the simplest forms of life in order for evolution to start working. Moreover, neither the evolution’s mechanism of natural selection is related to the origin of life, nor can the origin of life be demonstrated by the evolution through natural selection as satisfactory. This article claims that the issue of the origin of life is not included in the description field of the theory of evolution and, accordingly, discusses against the materialistic-naturalistic theories about the origin of life. And in consequence, it underlies the possibility of referring to God about the origin of life which has not been explained scientifically yet
Origin of life Theory of Evolution Dialectical Materialism Philosophy of Biology Philosophy of Religion
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Diğer ID | JA72BT98RU |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |