Area. Social change with regard to westernization and laicism affected the Turkish educational system like the other social foundations. So, as a part of this educational system, it’s impossible for the religious education not to be affected by this affection. The position of religious education has been discussed by different groups in the process of laicism’s entrance to the constitution in 1937 and before this year up to now. Throughout these discussions, some opinions were set forth that religious education can be placed in laic system or cannot. These opinions and discussions have been effective in giving shape to the theory and application of religious education. In this study, opinions of defenders of religious education’s placement in the laic system and those of its non-placement are wished to be brought up with their proofs
Laiklik yönündeki toplumsal değişim, diğer toplumsal kurumları etkilediği gibi Türk eğitim sistemini de etkilemiştir. Dolayısıyla bu etkilenmeden eğitim sisteminin bir parçası olan din eğitiminin de etkilenmemesi kaçınılmaz bir durumdur. Laikliğin 1937 yılında anayasaya girmesinden ve daha önceki dönemden itibaren günümüze kadar devam eden süreçte, din eğitiminin konumu çeşitli kesimlerce tartışılagelmiştir. Bu tartışmalar çerçevesinde laik sistemde din eğitiminin yer alabileceği veya aksi yönde görüşler ileri sürülmüştür. Bu görüşler ve tartışmalar özellikle örgün eğitim kurumlarındaki din eğitimi çalışmalarının teori ve uygulama ile ilgili esaslarının biçimlenmesinde etkili olmuştur. Çalışmada laik sistemde din eğitiminin yer alması gerektiğini savunanlar ile yer almaması gerektiğini savunanların görüşleri tespit edilerek gerekçeleri ile birlikte ortaya konulmaya çalışılmıştır
Diğer ID | JA27RP92KZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 |