Kitabýn tanýtýmýna geçmeden önce Dewey hakkýnda Türk eðitim sistemini ilgilendiren yönüyle bazý bilgilere yer verilmesi gerektiði düþüncesindeyim. Cumhuriyet döneminin ilk yýllarýndan itibaren Türk eðitim sistemindeki sorunlarýn tespiti ve çözümü için bazý yabancý uzmanlara raporlar hazýrlatýlmýþ ve onlarýn görüþlerinden yararlanýlmýþtýr. Dewey de bu amaçla Türkiye’ye çaðýrýlan ilk eðitimcidir. Amerika’da Colombia Üniversitesi’nde görev yapan Dewey, 1924 yýlýnda Bakan Ýsmail Safa Özler tarafýndan Türkiye’ye çaðýrýlmýþtýr. Ýstanbul, Ankara, Adana ve Erzurum gibi bazý illerde iki ay kadar incelemede bulunduktan sonra gözlemlerini iki ayrý rapor halinde sunmuþtur. Bu raporlardan ilki daha çok bütçeye acil olarak konulmasý gereken ödenekler ve bunlarý nasýl harcanacaðý ile ilgilidir. Dewey, Türk eðitim sistemi ile ilgili görüþlerinin yer aldýðý diðer raporu Amerika’ya döndükten sonra yazmýþtýr. Dewey’in özellikle köye göre eðitim hakkýndaki düþüncelerinin 1927’lerden itibaren uygulamaya konulan köy öðretmeni yetiþtirme ile ilgili çabalarda etkili olabileceði ileri sürülmüþtür1 . Görüldüðü gibi Dewey, Türk eðitim tarihinde özellikle de belli bir dönemde gerek düþünceleriyle gerekse de hazýrladýðý raporlarla önemli katkýlarda bulunmuþ bir eðitimcidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Diğer ID | JA38SG27TZ |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 48 Sayı: 1 |