Today the challenge facing the leaders is not how to engage employees; it is how to keep the fires of passion burning. Nevertheless, most studies neither link the two constructs nor explain how the leaders may make an influence on the disengaged employees to turn them into a passionate workforce. The aim of this paper is to shed light on how sparking leaders ignite passion into the disengaged employees and translate them into a passionate workforce. This paper introduces a theoretical framework for sparking leadership and develops “Sparking Leadership Scale (SLS)” to measure it. The proposed model on sparking leaders, unengaged employees and passionate organizations relationship provides a conceptual framework in an area where little prior research that relies on anecdotal evidence has been done.
Sparking leadership engagement at work disengaged employees passion at work passionate organizations
Liderlik, yıllardır farklı açılardan incelenmektedir. Son yıllarda yapılan tüm çalışmalar, liderin vizyonu belirlemenin yanı sıra, çalışanlara ilham ve enerji de verebilmesi gerektiği konusunda birleşmektedirler. Araştırmalar, günümüzde çalışanların büyük bir kısmının işlerine angaje olmadıklarını (unengaged) ortaya koymaktadır. Hızla değişen iş dünyasında başarılı olabilmek için, örgütlerin, çalışanlarının işe angaje olmalarından (employee engagement) çok daha fazlasına ihtiyaçları vardır. Artık örgütlerde asıl önemli olan tutkulu çalışanlara sahip olmaktır. Bu noktada liderlerin karşılaştığı zorluk, çalışanların ne şekilde işe angaje edilecekleri değil; tutkularının nasıl ateşleneceğidir. İşe angaje olmayan çalışanların tutkusunu ateşlemenin anahtarı ateşleyici liderlik olduğu için, bu konunun detaylı bir şekilde araştırılması önem taşımaktadır. Bu araştırma, ateşleyici liderlik üzerine teorik bir çerçeve sunuyor olması yanı sıra, Ateşleyici Liderlik Ölçeği (ALÖ)’ni geliştirme çalışmasını da içermektedir.
Ateşleyici Liderlik İşe Angaje Olma İşe Angaje Olmayan Çalışanlar İşyerinde Tutku Tutkulu Örgütler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yöneylem |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 6 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |