Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Aykırı Kültür (Kitap İncelemesi)

Yıl 2023, , 353 - 358, 28.03.2023
https://doi.org/10.18037/ausbd.1272628

Öz

Aykırı Kültür (Kitap İncelemesi)
Birmingham Üniversitesi bünyesinde 1964 yılında kurulan, ağırlıklı olarak kültürel çalışmalara odaklanan ve bunu yaparken de anti-elitist bir tavır takınan Çağdaş Kültürel Çalışmalar Merkezi’nin ya da diğer adıyla Birmingham Okulu’nun mezunlarından biri olan Paul E. Willis’in “Aykırı Kültür” (2022) adlı kitabı, Gökben Demirbaş tarafından Türkçeye kazandırılarak Ayrıntı Yayınları’nca yayımlandı. 1960’lı yılların sonu ve 1970’li yılların başlarında İngiltere’de yapılmış iki farklı etnografik çalışmanın bir araya getirilmesinden oluşan kitap, “motorcular”ın ve “hippiler”in dünyasına odaklanmaktadır. Bu nedenle kitap, farklı kültürel dünyalardan elde edilen verileri yorumlayarak analiz eden iki ana bölümden ve ayrıca çeşitli gruplar hakkında etnografik araştırma yapmak isteyenler için bir nevi kılavuz denilebilecek teorik ek bölümden oluşmaktadır. Bu değerlendirme yazısında ilk olarak motorcuların sonrasında ise hippilerin, diğer bir deyişle iki farklı kültürel dünyanın yazar tarafından nasıl sorunsallaştırılıp ele alındığı kitapta sunulan çeşitli gözlemlerden hareketle incelenecek, daha sonra kitabın zayıf ve güçlü yanları üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • Rojek, C. (2006). Birmingham centre for contemporary cultural studies. In Bryan S. Turner (Eds.), The cambridge dictionary of sociology. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Willis, P. E. (2022). Aykırı kültür. (G. Demirbaş, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Willis, P. E. (2016). İşçiliği öğrenmek: sınıf, işçilik ve eğitim: işçi çocukları nasıl işçi oluyor? (F. D. Elhüseyni, Çev.). Ankara: Heretik Yayınları.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sedat Karal

Yayımlanma Tarihi 28 Mart 2023
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Karal, S. (2023). Aykırı Kültür (Kitap İncelemesi). Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 353-358. https://doi.org/10.18037/ausbd.1272628